Berlingske Business
17:10Regnskab pressede Tryg-aktien ned

Babysam-direktør rykker til Illum

Pix-Jeanette
Jeanette Aaen rykker til Illum efter at have stået i spidsen for en omfattende turnaround i Babysam. Foto:

Jeanette Aaen bliver ny topchef i Illum efter fem år i Babysam, hvor hun har stået i spidsen for en omfattende turnaround. Det er ifølge Aaen selv et "drømmejob", hun har sagt ja til.

Det københavnske stormagasin Illum får fra 1. november ny topchef i form af Jeanette Aaen.

Illum har været uden topchef siden februar, hvor Søren Vadmand med kort varsel forlod stormagasinet, men nu har den italienske ejer, La Rinascente, fundet kvinden, der skal gøre Illum til »Skandinaviens mest eksklusive stormagasin«, som ambitionen tidligere har lydt fra Illum-ejerne.

Tidligere på måneden kom det frem, at Jeanette Aaen stopper i Babysam efter fem år, hvor hun har stået i spidsen for en omfattende turnaround.

Inden Jeanette Aaen kom til Babysam var hun store director i Magasin i seks år, og hun er glad for at vende tilbage til et stormagasin.

»Jeg kunne sagtens være blevet i Babysam i rigtig mange år, for det var en super spændende virksomhed. Men jeg er en stormagasinpige af rang. Jeg brænder så meget for stormagasiner. Jeg kan bare alt, hvad der sker på det felt og følger det minutiøst. Når Illum dukker op, lader man ikke den chance gå fra sig,« siger Jeanette Aaen.

Jeanette Aaen kommer til at arbejde tæt sammen med den italienske ejer, som overtog virksomheden i 2013. Siden da stormagasinet været genstand for massiv ombygning, og markante internationale modebrands som Marc Jacobs, Valentino og Saint Laurant.

La Rinascente har bebudet at skyde en halv milliard kroner ind i Illum for at få stormagasinet op i en international liga. Jeanette Aaen skal da også på fire ugers inspirationstur til Milano, inden hun sætter sig til skrivebordet den 1. november.

28BUSSoeren-Vadmand.jpg

»Det er en super spændende mulighed at komme til at arbejde sammen med så dygtige folk,« siger Jeanette Aaen, som blev headhuntet til stillingen og ikke var et sekund i tvivl om, at hun ville sige ja.

»Jeg brænder for department stores. Jeg ved, hvad jeg går ind til, og jeg synes, det er vildt spændende, at kunne lave et sted, hvor det ikke bare handler om at komme og købe varer, men hvor man har underholdning, fashion, kunst og kultur under et tag. Hvis ikke, man synes, det er spændende, så ved jeg ikke hvad,« siger Jeanette Aaen.

Jeanette Aaen er uddannet cand.merc og har udover Babysam og Magasin også været forbi IC Companys - i dag IC Group.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen