Berlingske Business

Axcel trækker sig som mulig køber af Fætter BR

BR
En kapitalfond mindre vil lege med Fætter BR. Foto:

En kapitalfond mindre vil lege med Fætter BR. Spillet om et opkøb af selskabet Top-Toy, der blandt andet er selskabet bag lægetøjkæden Fætter BR, har i hvert fald mistet endnu en deltager

Således har Danmarks største kapitalfond, Axcel, fulgt kapitalfonden Nordic Capitals eksempel, og har forladt forhandlingsbordet. Hvis Top-Toy bliver solgt, vil det derfor efter alt at dømme blive med EQT som køber, i en handel der menes at kunne løbe op i 1 mia. kr.

Det skriver Børsen.

Særligt er det i Axcels øjne manglende udviklingspotentiale i forhold til prisen, der gør, at kapitalfonden har trukket sig fra købsprocessen. Salget af Top-Toy har, ifølge flere af Børsens kilder i branchen, generelt vist sig at være en langsom og besværlig process, hvilket har givet virksomheden betegnelsen som lidt støvet. Samme kilder undrer sig ligeledes over at forhandlingerne mellem EQT og Top-Toy endnu ikke er resulteret i en aftale, og spekulerer i, at parterne kan have svært ved at blive enige.

18BUS20150817-153448-4.jpg

Top-Toy-koncernen står stærkt, specielt i Danmark, og omsatte sidste år for mere end 3 mia. kr., ligesom den ejer i alt 276 fysiske Fætter BR-butikker og 65 Toys'r'us-butikker. Generelt har branchen dog været udfordret af, at børn i en tidligere alder end før dropper legetøjet til fordel for elektroniske alternative som eksempelvis iPads.

TIL BM BR LEGETØJ

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen