Berlingske Business

Analytiker: Smykkekædes opgradering vil løfte salget

Smykkegiganten Pandora fortsætter vild vækst i hele verden Pan
Pandoras smykker kan i øjeblikket købes i 239 Jared-butikker, og kæden står ifølge Søren Løntoft Hansens vurdering for omkring 5 pct. af Pandoras salg i USA. Arkivfoto. Foto:

Pandora kan se frem til en styrket position og et øget salg på det amerikanske marked som følge af sit udvidede samarbejde med den amerikanske smykkekæde Jared.

Det vurderer senioranalytiker i Sydbank, Søren Løntoft Hansen, der hæfter sig ved, at aftalen vil give flere kvadratmeter, hvor Pandora-smykkerne præsenteres. Desuden indebærer aftalen, at Jared fører et bredere sortiment.

- Vi vurderer på den baggrund, at udvidelsen af samarbejdet med Jared vil bidrage til en bedre Pandora-branding og et styrket salg - især for andre smykkekategorier som eksempelvis ringe. Udvidelsen af samarbejdet er således et led i bestræbelserne på at gøre Pandora til et bredere smykkeselskab, vurderer Sydbank-analytikeren.

11BUSAnders-Colding-Friis.jpg

Jared, der er ejet af den børsnoterede smykkekæde Signet Jewelers, vil fra 2016 opgradere mere end 200 butikker, som allerede forhandler Pandora-smykker, så der etableres shop-in-shops.

Med opgraderingen vil Pandoras butiksareal vokse til ca. 14 kvadratmeter per butik og støtte salget af smykkekategorier uden for charms og armbånd, herunder ringe og øreringe.

Pandoras smykker kan i øjeblikket købes i 239 Jared-butikker, og kæden står ifølge Søren Løntoft Hansens vurdering for omkring 5 pct. af Pandoras salg i USA.

Pandora

Senest - i tredje kvartal - har udviklingen i Jareds salg skuffet som følge af et øget fokus på salgstræning og it-optimering frem mod julesalget i fjerde kvartal. Men de foreløbige meldinger om optakten til julesalget lover godt for Pandora, mener Sydbank-analytikeren.

- På telekonferencen i forbindelse med Signets regnskab for tredje kvartal blev Pandora specifikt nævnt som bidragsyder til den positive udvikling i november. Vi anser november-udviklingen for Jared som opmuntrende i forhold til det vigtige julesalg, skriver Søren Løntoft Hansen i et notat.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen