Berlingske Business

Analytiker om Pandora: God udvikling på de større markeder

08BUSPandora-side8.jpg

Analytiker er positivt overrasket over Pandoras udvikling på de store markeder som USA, Storbritannien og Australien.

Smykkekoncernen Pandoras regnskab for første kvartal overgik analytikernes forventninger på alle markederne.

- Der har været en god udvikling på de større markeder som USA, Storbritannien og Australien. Og ser man på salget ud af butikkerne, er det vokset støt, siger Søren Løntoft Hansen, analytiker i Sydbank, til Ritzau Finans.

Søren Løntoft hæfter sig især ved, at Pandora har formået at få salget af smykkerne ud af butikkerne til at vokse. Fra første kvartal 2014 til kvartalet i år er salget vokset med 8,9 pct. i USA alene.

- Det er Disnyekollektionen, der er med til at drive væksten her. I Australien er det salget af ringe, hvor væksten i salget ud af butikkerne i perioden er steget fra 20 pct. til 24,6 pct., siger analytikeren.

Også det tyske marked, hvor Pandora er ved at omdanne en lang række butikker til konceptbutikker, går det over al forventning. Pandora overtog i starten af året 78 butikker syd for grænsen. Samlet vil investeringen lande på 370 mio. kr. hvor størstedelen af beløbet vil gå til anlægsinvesteringer og varelager. Beløbet vil blive brugt i løbet af 2015.

På det tyske marked er salgsvæksten ud af butikkerne steget med 3,8 pct. i første kvartal 2015 i forhold til kvartalet et år tidligere.

- Tyskland har været et vanskeligt marked. Men i regnskabet for første kvartal er markedet et positivt islæt, som selvfølgelig er drevet af de mange butiksåbninger, siger Søren Løntoft Hansen.

/ritzau/FINANS

 

Charlotte Mackeprang +45 33 30 03 61 Ritzau Finans, E-mail:finans[AT]ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen