Berlingske Business

Amerikanske mænd skal købe Pandora-smykker hjemme fra sofaen

Pandora
Pandora er klar med en større onlinesatsning i USA. Det er især de mandlige kunder, der foretrækker at kaste sig ud i smykkekøb hjemme fra sofaen. Foto:

Pandoras onlinesatsning i USA henvender sig i særlig grad til mænd, der foretrækker at handle smykker til deres kærester hjemme fra sofaen. Pandora har gode erfaringer fra England.

Smykkekoncernen Pandora har efter længere tids tilløb kastet sig ud i en onlinesatsning på det amerikanske marked.

Pandoras handelsplatform går i luften allerede tirsdag og dermed hopper det danske smykkeselskab om bord i verdens største onlinemarked, hvor de potentielle kunder er mange, men konkurrencen tilsvarende benhård.

Pandora

Pandora-analytiker Søren Løntoft Hansen fra Sydbank peger på, at smykkekoncernen kan trække på gode erfaringer fra Storbritannien, hvor indtoget på nettet ikke har slået skår i handlen i de fysiske butikker.

»Pandora har nogle gode erfaringer fra det britiske marked, hvor selskabet er kommet særdeles godt i gang. På det britiske onlinemarked har det for Pandora vist sig, at det faktisk ikke rigtigt kannibaliserer salget i de fysiske butikker. Det er et vigtigt succesparameter på det amerikanske marked også, siger Søren Løntoft Hansen.

Pandoras amerikanske online-satsning henvender sig i høj grad til mænd, der med muligheden for at foretage deres køb på nettet slipper for at bevæge sig ud i en fysisk smykkebutik.

»En af grundene til succesen på det britiske marked er, at det er tillokkende for mange mandlige gavekøbere at sidde derhjemme mageligt i sofaen og købe gaver til deres kærester eller koner,« siger Søren Løntoft Hansen.

Generalforsamling i Pandora, onsdag den 18. marts, Bestyrelsesformand Peder Tuborgh og koncernchef Anders Colding Friis

Pandora-analytikeren vurderer grundlæggende, at selskabets satsning på det amerikanske onlinemarked har lovende udsigter, men løfter dog et lille advarselsflag i forhold til, hvordan de fysiske forhandlere vil modtage nyheden om Pandoras onlinesatsning.

»Pandora kunne jo også komme i en situation, hvor forhandlerne ikke er helt tilfredse med, at Pandora har den her sidegesjæft i forhold til forhandlerne. Det kan godt tale lidt imod succes, men kigger vi på det britiske marked, så har Pandora haft stor succes,« siger Søren Løntoft Hansen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen