Berlingske Business

Amerikansk tøjkæde holdt næsten skindet på næsen

GAP-RESTRUCTURING/
Foto:

Den amerikanske tøjkæde Gap kunne kun lige knap leve op til analytikernes estimater i andet kvartal. Men et knap så stort omsætningsfald som estimeret neutraliserede investorernes samlede vurdering.

Gap fik et overskud på 0,63-0,64 dollar per aktie, mens omsætningen lød på 3,90 mia. dollar.

Analytikene havde estimeret et overskud på 0,66 dollar per aktier og en omsætning på 3,97 mia. dollar i kvartalet.

CHINA-ECONOMY-OUTPUT

Ikke overraskende er det den stærke dollar, som bærer hovedansvaret for de sløje resultater. Valutakurserne har kostet 100 mio. dollar, påpeger virksomheden.

Samtidig fremlagde Gap salgtal for juli, og her viste salget i sammenlignelige butikker et fald på 3 pct. i løbet af måneden i forhold til samme periode sidste år. Det skal sammenlignes med analytikernes ventede fald på 2,7 pct.

modeuge

Men med hensyn til salgstrenden for den sammenlignelige butiksportefølje i de forskellige enheder indberettede Gap Global salg fald på 7 pct. i juli, mod det forventet drop på 7,2 pct.

Gap faldt marginalt i eftermarkedet ovenpå en stigning i den ordinære handel på 1,1 pct.

Tøjbutik

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen