Berlingske Business

Amerikansk smykkekæde oplevede helt flad salgsvækst i tredje kvartal

SWISS-BUSINESS/
Salget stod stille for den amerikanske juvelerkæde Tiffany & Co. i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 2017/18. Foto:

Salget stod stille for den amerikanske juvelerkæde Tiffany & Co. i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 2017/18.

Det sammenlignelige salg eksklusive valutaeffekter udviklede sig helt fladt i kvartalet, viser regnskabet onsdag ved middagstid. Til sammenligning havde analytikerne ventet et fald på 0,1 pct. ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Smykkeproducenten sikrede sig en indtjening på 80 cent per aktie i tredje kvartal, og det er en smule højere end de 76 cent per aktie, som analytikerne havde ventet.

Produktion 17 - 20171121134457

På det japanske og amerikanske marked var det sammenlignelige salg, målt i konstante valutaer, fladt i regnskabsperioden, mens salget i Europa faldt med 8 pct. I forretningen for Asien og Stillehavsområdet var der en vækst på 2 pct.

Den danske smykkekoncern Pandora gør sig også i samme branche, men det er til lavere priser end hos Tiffany's, så de to selskaber sælger til forskellige segmenter i markedet.

Aktien i Tiffany & Co. lukkede tirsdag 0,8 pct. højere.

/ritzau/FINANS

BM

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen