Berlingske Business

Amerikansk smykkekæde løfter forventningerne

A woman walks past Tiffany Building at Tokyo's Ginza shopping di
A woman walks past Tiffany Building at Tokyo's Ginza shopping district October 1, 2013. The billionaire founder of tech and telecoms group SoftBank Corp bought Tokyo's landmark Tiffany Building for 32 billion yen ($326 million) in one of the priciest property deals in recent years in Japan, underscoring the recovery in the real estate market. REUTERS/Toru Hanai (JAPAN - Tags: BUSINESS TELECOMS SCIENCE TECHNOLOGY FASHION REAL ESTATE) Foto:

Den amerikanske smykkekæde Tiffany & Co. opjusterer i forbindelse sit regnskab for tredje kvartal tirsdag forventningerne til 2013.

Regnskabet byder på en gedigen overraskelse for analytikerne, der ifølge Bloomberg News havde forudset et overskud per aktie på 58 cent. Tiffany endte dog med et plus på 73 cent per aktie.

Den stærke bundlinje kommer på baggrund af en omsætning på 911,5 mio. dollar. Det var omkring 20 mio. dollar bedre end ventet.

Smykkekæden opjusterer samtidig og ser nu et overskud på 3,65-3,75 dollar per aktie, hvor det tidligere regnede med et plus på 3,50-3,60 dollar for hver aktie i selskabet.

Det er andet kvartal i træk, at Tiffany & Co. løfter indtjeningsprognosen.

Læs også: Brancheanalyse: Analyse af 40 smykkeproducenter

Også smykkeforhandleren Signet Jewelers har leveret tal for kvartalet. Selskabet, der blandt andet forhandler Pandora-smykker i USA, ramte i tredje kvartal både analytikernes forventninger til omsætning og overskud nærmest lige i øjet.

Omsætningen i Signet endte på 771,4 mio. dollar, mens overskuddet per aktie lå på 42 cent. Til sammenligning var der ventet en omsætning på 769,6 mio. dollar og et overskud per aktie på netop 42 cent.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen