Berlingske Business

Amerikansk kioskkæde har fået Swipp

7-Elevenpå banegården i Holstebro.
7-Elevenpå banegården i Holstebro. Foto:

Swipp forsøger at tage en større bid af det danske mobilbetalingsmarkedet gennem erhvervskunder.

Betalingsapplikationen Swipp har netop lanceret et samarbejde med den amerikanske kioskfranchise 7-Eleven, der nu tager imod Swipp i alle deres 190 butikker i Danmark.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Vi tror på, at mobilbetaling er en af fremtidens betalingsløsninger, så derfor er vi selvfølgelig med på bølgen«, siger Søren Birkstrøm, it-chef hos Reitan Convenince, der er 7-elevens nordiske administrator, til dagbladet Børsen.

pix-Mobile Pay

I løbet af de seneste par måneder har Swipp målrettet forsøgt at tage en større bid af det danske mobilbetalingsmarkedet gennem erhvervskunder. Selskabet har blandt andet indgået samarbejdsaftaler med Matas, Magasin og producenten af danske dankortterminaler, Verifone.

Dog er der stadig langt op til konkurrenten Danske Bank, der stadig fører med 2,5 mio. downloads mod Swipps ca. 800.000.

24BUSVAeKSTY-Kim-Vindberg-L.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen