Berlingske Business

Amerikansk juvelerkæde overrasker positivt på salget og opjusterer

SWITZERLAND AUCTION
Foto:

Den amerikanske juvelerkæde Tiffany, der sælger smykker i den høje prisklasse, klarede sig markant bedre end ventet i første kvartal på både salg og indtjening.

Den amerikanske juvelerkæde Tiffany, der sælger smykker i den høje prisklasse, klarede sig markant bedre end ventet i første kvartal på både salg og indtjening.

Selskabets organiske vækst - målt i butikker, der har været åbne i mindste 12 måneder - lød på 7 pct. i kvartalet, mens analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet en fremgang på 2,6 pct. Omsætningen lød på 1,03 mia. dollar.

Samtidig lød overskuddet per aktie på 1,14 dollar, hvor analytikerne havde regnet med et plus på 0,83 dollar.

Tiffany opjusterer forventningerne til 2018 i forbindelse med regnskabet og venter nu et overskud på 4,50-4,70 dollar per aktie mod tidligere 4,25-4,45 dollar.

Den danske smykkekoncern Pandora gør sig også i samme branche som Tiffany, men det er til væsentligt lavere priser end Tiffanys, så de to selskaber kan ikke betegnes som direkte konkurrenter, da de sælger til helt forskellige segmenter af markedet.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen