Berlingske Business

Amerikansk juvelerkæde leverer skuffende salg og nedjusterer

US luxury jeweler Tiffany displays a diamond necklace with a 128
Tiffanys diamantkæde. Foto:

Et dårligere end ventet salg og en indtjening under forventningerne betyder en nedjustering hos den amerikanske juvelerkæde Tiffanys.

Selskabet havde i tredje kvartal en fremgang i salget - på sammenlignelig basis - på 1 pct., mens aktieanalytikere ifølge Bloomberg News havde regnet med en stigning på 3,3 pct.

På det amerikanske marked faldt salget med 6 pct., mens analytikerne havde regnet med et dyk på 2 pct.

TIFFANY-RESULTS/

Tiffanys indtjening var også dårligere end forventet, da indtjeningen per aktie landede på 0,70 dollar i tredje kvartal. Her havde analytikerne regnet med et overskud på 0,75 dollar.

I forbindelse med regnskabet nedjusterer det amerikanske selskab forventningerne til hele regnskabsårets indtjening og regner nu med en indtjening per aktie på 3,78-3,99 dollar.

Pix-Pandora

Til sammenligning ventede analytikerne et overskud på 4,02 dollar per aktie forud for regnskabet.

Danske Pandora gør sig også i samme branche som Tiffany med salg af smykker, men det er til væsentligt lavere priser end Tiffanys, så de to selskaber kan ikke betegnes som direkte konkurrenter.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen