Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Amerikansk ekspert er imponeret: Joe & The Juice kan blive den næste Starbucks

Joe
Foto:

Den populære juicekæde Joe & The Juice er et alle tiders koncept og målrettet en forbrugergruppe, der ønsker mere, end hvad en typisk juice- eller kaffebar har at tilbyde, mener amerikansk forbrugerekspert, som storroser den danske kæde.

Fra at være en lille dansk restaurationskæde, der primært sælger juice og sandwich, til at blive en af verdens mest succesfulde kæder.

Fremtiden kan meget vel se særdeles lys ud for den populære juicekæde, Joe & The Juice, som har taget hul på et vaskeægte udlandseventyr. De senere år har juicekæden skruet voldsomt op for vækstambitionerne i udlandet, og med mere end 170 butikker i 14 lande er kæden i dag én af Danmarks hurtigst voksende virksomheder.

STARBUCKS-MEETING/

Den globale succes er blandt andre blevet bemærket af den amerikanske forbrugerekspert Phil Lempert, kendt som »The Supermarket Guru«. I det anerkendte erhvervsmagasin Forbes skriver Phil Lempert, at Joe & Juice kan blive den næste Starbucks.

Og det er bestemt store ord fra »The Supermarket Guru«. I dag er amerikanske Starbucks nemlig en af verdens største kæder af kaffebarer med omkring 140.000 ansatte og en årlig omsætning på 7.8 milliarder dollar.

»For et par dage siden var jeg på vej hen til en af de restauranter, jeg tidligere kom på, i Sante Fe på Upper West Side på Manhattan og kom forbi opførelsen af en ny Joe & The Juice-butik. Dette er en kæde fra Danmark, som du bør holde øje med. Deres tilgang er en smule anderledes og designet til en yngre målgruppe, som er lige så optaget af oplevelsen, som de er af maden,« skriver Phil Lempert og konkluderer:

»Dette er et alle tiders koncept og målrettet en forbrugergruppe, der ønsker mere, end hvad en typisk juice- eller kaffebar har at tilbyde - et sted at kalde deres eget. Alle restauranter og supermarkeder, især dem der sælger færdigretter, er nødt til at tage sig i agt.«

Kasper Basse, Joe & the Juice

Joe & The Juice er særligt kendt for den hippe stemning, der møder kunderne, når de træder ind i butikken. Unge smarte fyre står ved disken og smører en avocoda-sandwich med tun eller presser juices med kulørte navne som »Sex me up« og »Young blood« til tonerne af fransk dj-loungemusik.

Det er energiske Kaspar Basse, som stiftede Joe & The Juice tilbage i 2002. Allerede fra dag ét var Joe & Juice tænkt som Starbucks, har juicekejseren Kaspar Basse tidligere fortalt i et interview til Berlingske Business.

»Det ærlige svar er, at jeg fra dag et har haft et ønske om at skabe et fænomen, som kunne sammenlignes med Starbucks: Lige så gribende, lige så attraktivt, lige så »stort« og anerkendt. Hen ad vejen har vi været meget fokuserede på den stramme konceptualisering, som gør det muligt!,« sagde Kaspar Basse i 2015.

Joe & The Juice har i dag omkring 700 medarbejdere fordelt på verdensplan, og af det seneste regnskab fremgår det, at omsætningen steg fra 2014 til 2015 med godt 33 procent til 404 millioner.

Pix-Lars Larsen

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen