Berlingske Business
17:07Genmab blev den store taber i dag igen

Amazon satser på automatiserede butikker

AMAZON-COM/STORE
Arkivfoto. Internethandelsgiganten Amazon har afsløret sin første fysiske butik nogensinde, Amazon Go, der er fuldkomment automatiseret og satser på dagligvarer, som kunder fortsat foretrækker at købe i butikkerne. Foto:

Internethandelsgiganten Amazon har afsløret sin første fysiske butik nogensinde, Amazon Go, der er fuldkomment automatiseret og satser på dagligvarer, som kunder fortsat foretrækker at købe i butikkerne.

Den første Amazon Go åbner i Seattle i delstaten Washington og byder på en række nye teknologier inden for kunstig intelligens, der fjerner nødvendigheden af kasseapparater, varescanning og køer. Kunderne vil i stedet scanne deres telefoner ved indgangen, hvorefter de har frit valg fra alle hylder og betaler automatisk, når de igen forlader butikken.

Det skriver Wall Street Journal.

Indtil videre har Amazon fokuseret på projektet Amazon Fresh, som er en abonnementservice for madvarer købt på nettet. Levering af friske fødevare har dog vist sig at være logistisk problematisk, og samtidig foretrækker mange kunder selve at vælge deres frugt og grønt i butikken. Online køb af madvarer udgør fortsat blot 1 pct. af det 674 mia. dollar store fødevaremarked i USA ifølge analysehuset Kantar Retail.

Amazon forventer at åbne mere end 2000 af de fysiske butikker i USA og vil dermed markant optrappe konkurrencen med rivalerne Walmart og Target, skriver Wall Street Journal.

global

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen