Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Alibaba sponsorerer de næste seks Olympiske Lege

CHINA-ECONOMY-RETAIL-ONLINE-ALIBABA
Alibaba har underskrevet en aftale om at sponsorere de kommende seks udgaver af de Olympiske Lege. På billedet ses Jack Ma der er grundlægger og bestyrelsesformand for Alibaba Group. AFP PHOTO / STR / China OUT Foto:

Det kinesiske e-handelsselskab Alibaba har underskrevet en aftale om at sponsorere de kommende seks udgaver af de Olympiske Lege.

Selskabet ventes at ville bidrage med mindst 600 mio. dollar.

Det skriver Financial Times.

Alibaba vil foruden det økonomiske bidrag stille teknologiservices til rådighed for legenes arrangører samt etablere en ny digital tv-kanal for at promovere legene blandt det yngre publikum.

Ecco

Alibaba vil med sponsoratet blive en del af legenes "Worldwide Sponsorship Programme", der også tæller McDonald's, Coca-Cola og Visa.

Hidtil har de Olympiske Lege hovedsagligt været sponsoreret af vestlige selskaber, og kun et kinesisk selskab har tidligere været sponsor. Det var Lenovo under legene i Beijing i 2008.

Den Internationale Olympiske Komité har aktivt gjort en indsats for at tiltrække asiatiske sponsorer i et forsøg på at promovere legene globalt. De næste tre OL vil desuden finde sted i Asien. Det drejer sig om vinterlegene i Seoul 2018, i Beijing 2022 og sommerlegene i Tokyo 2020.

ALIBABA-SINGLESDAY/

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen