Berlingske Business

Aldi og Lidl vil vokse på kvalitetsprodukter

LIDL
   Foto:

Discountkæderne Lidl og Aldi voksede deres sortiment af private label-kvalitetsvarer med 6,6 pct. over de seneste 12 uger, hvilket er langt mere end konkurrenterne.

Ifølge markedsresearchfirmaet Kantar Worldpanel går discountsupermarkedernes private labels med kvalitetsprodukter forrest i deres interne vokseværk med dobbelt så hurtigt fremgang som resten af kædernes produktkategorier.

Det skriver Independent.

Lidl har især været succesfulde med deres produkter inden for serien "Deluxe med kærlighed", som primært består af forskellige færdigretter og kager, der er tilberedt med lokale råvare. Imens har Aldi haft succes med babymad og vine, som også bliver solgt i store mængder via butikkens onlinesalg.

De store britiske supermarkeder Tesco, Sainsbury's og Asda and Morrison har haft svært ved at konkurrere med de to tyske discountkæder, som gradvist får større andele af det britiske marked. Lidl er det hurtigst voksende supermarked i Storbritannien med en omsætningsvækst på 17,7 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen