Berlingske Business

Aldi laver »en IKEA« og åbner bistroer

AldiBistro
Aldi går nu i gang med at åbne bistroer i forbindelse med deres tyske forretninger. PR-foto.

Den ene halvdel af det mægtige discount-imperium Aldi vil nu være discount- og restaurantkæde. I hvert fald er Aldi begyndt at åbne bistroer med menuer lavet på varer fra discountbutikkerne.

Kongen af tysk discount er nu klar med et restaurant-koncept, hvor der laves billig mad på koncernens egne produkter. Det er butikskæden Aldi, der nu har lanceret et nyt bistrokoncept, og det første spisested åbnede i fredags i den vesttyske by Köln.

Aldis bistroer er et såkaldt pop-up-koncept, som dækker over, at bistroen hurtigt åbner og relativt hurtigt er væk igen. Planen er indtil videre, at bistroen i Köln skal holde åbent i tre måneder og derefter er det videre til den næste, tyske by. Hvor det bliver er uklart, men Aldi skriver i en pressemeddelelse, at de næste mange åbningssteder for det nye bistrokoncept er valgt. For at det skal være lettere at rykke bistroen rundt, er den indrettet i containere, som til sammen giver et areal på 90 kvadratmeter. »«

Pix-Aldi

Om en middag på en Aldi-bistro kan bruges til at imponere svigermor og svigerfar er måske mere tvivlsomt, men du ender i hvert fald ikke i insolvensen ved at spise hos den tyske kæde. Planen er, at der i bistroen kun laves mad på varer, som man i forvejen kan finde i Aldis butikker, og at en tre-retters menu kan fåes for 7,99 euro - eller, hvad der svarer til omkring 60 kroner.

Den dårlige nyhed for danske Aldi-kunder er, at det er Ald Süd, som er gået i gang med bistro-konceptet, mens det er Aldi Nord, der har butikker i Dammark. De to Aldier har delt Europa imellem sig siden 1960 ved det, der i Tyskland kaldes Aldi-ækvator. Aldi blev i øvrigt splittet i to, da stifterbrødrerne blev uenige om, hvorvidt discountimperiet skulle sælge cigaretter. Om den slags varer er til at få i de nye bistroer, melder historien dog ikke noget om.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen