Berlingske Business
16:22Thulesen: Regeringen er ved at gå op i limningen

Aktionærforening: Pandora bør selv styre kursfølsomt materiale

Pandora fortsætter tocifret vækst i andet kvartal Pandoras oms
Arkivfoto: Pandora. Foto:

Det er et problem, når Pandora ikke selv har kontrol over, hvornår kurspåvirkende virksomhedsinformation rammer aktiemarkedet. Det mener administrerende direktør i Dansk Aktionærforening Leonhardt Pihl ifølge Dagbladet Børsen.

Han kritiserer Pandora for ikke selv at styre offentliggørelsen af kurspåvirkende materiale, efter at en positiv analyse fra Carnegie har sendt smykkeaktien op med over 6 pct. tirsdag.

Ifølge Bloomberg baserede Carnegie den positive analyse på en rundspørge blandt en række forhandlere af Pandora-smykker.

Dermed kan Carnegie offentliggøre kurspåvirkende informationer til aktiemarkedet om Pandoras tredje kvartal, inden selskabets regnskab bliver fremlagt 1. november, skriver Børsen.

Pandora glimter næstmest blandt store europæiske aktier i 2014

Og netop derfor opfordrer Leonhardt Pihl Pandora til at undersøge, om bedre kontrol er mulig.

Pandora mener dog, at selskabet har taget de nødvendige foranstaltninger.

»Som børsnoteret virksomhed giver vi kun informationer, der kan påvirke kursen, gennem OMX. Medarbejdere i Pandora, inklusive butiksansatte, er klar over, at de ikke må udtale sig om vores performance,« skriver kommunikationsdirektør i Pandora Kristian Lysgaard i en skriftlig kommentar til kritikken til Børsen.

Pandoras omsætning voksede 40 procent sidste år

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen