Berlingske Business

Adidas: Produktionen bliver i Asien

GERMANY ECONOMY ADIDAS
Foto:

Adidas' administrerende direktør, Kasper Rørsted, mener, det er en illusion at tro, at industrien vil rykke produktionen ud af Asien tilbage til Europa. Topchefens udmelding står i skarp kontrast til udtalelser fra hans forgænger, Herbert Hainer, der sidste år proklamerede, at produktionen ville komme tilbage til Tyskland.

Det skriver Financial Times.

Adidas' produktion er så integreret i Asien, at selskabets topchef ikke ser det som fordelagtigt at rykke til Europa.

- 90 pct. af vores produktion er baseret i Asien. Jeg tror, det er en komplet illusion at tro, at produktionen kan rykke tilbage til Europa med hensyn til mængde, udtaler danske Kasper Rørsted i forbindelse med sit første besøg i Asien som Adidas-chef.

Kasper Rørsted

Dog øger Adidas produktionen på selskabets fuldt automatiserede fabrikker i Tyskland og Atlanta, der udelukkende er opereret af robotter. I sidste måned annoncerede Adidas desuden et partnerskab med Silicon Valley startuppen Carbon for at producere sko med 3D-printede såler.

Kasper Rørsted understreger, at der er fem til ti år igen, før produktionen vil blive fuldt automatiseret. Asiens semi-automatiserede fabrikker er i dag stadig betydeligt hurtigere end at producere med hjælp fra 3D-printere.

Kasper Rørsted

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen