Berlingske Business

Adidas leder efter en ny topchef

Herbert Hainer
Bestyrelsen i Adidas er begyndt at lede efter en afløser til topchef Herbert Hainer (billedet), melder sportsudstyr-kæmpen noget opsigtsvækkende åbent ud i et brev til de ansatte. Foto:

I en opsigtsvækkende melding fra Adidas, lægger sportstøjs-kæmpen åbent frem, at man er begyndt at kigge efter en afløser til nuværende topchef Herbert Hainer.

Normalt er det noget, der foregår bag linierne, når de store virksomheder begynder jagten på en ny topchef.

Men hos sportstøjs-kæmpen Adidas lægger man ikke skjul på, at man nu er begyndt at kigge efter en afløser til Herbert Hainer, der er en af de længst siddende topchefer i Tyskland. Der skriver Bloomberg.

60-årige Hainer har kontrakt til 2017. Han har siddet i direktørstolen i 14 år, men er for nyligt kommet under pres, efter at Adidas har tabt markedsandele til konkurrenten Nike.

COBE

»Bestyrelsen vil nu begynde at kigge efter den bedst mulige kandidat, både i og uden for Adidas-gruppen. Det bliver en langvarig proces, og den er lige startet,« skriver Herbert Hainer selv ifølge Bloomberg i et brev til de ansatte.

Han ventes at fremlægge en ny langsigtet strategi for Adidas den 26. marts samt fastsætte nye finansielle mål. Sidste år faldt Adidas-aktien 38 procent, hvilket overskyggede positive nyheder som eksempelvis sponsoratet af begge deltagere ved VM-finalen i fodbold i sommeren 2014.

Analytikerne forventer at Adidas vil øge sit overskud til 20 milliarder euro i 2010 fra 14,7 i 2014 ifølge estimater indsamlet af Bloomberg.

US-ADIDAS-LOWERS-IT'S-YEARLY-OUTLOOK-BASED-ON-TURMOIL-IN-RUSSIA

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen