Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

Aage skovler milliarder hjem til Dyne-Larsen i Tyskland

Aage skovler milliarder hjem til Dyne-Larsen i Tyskland - 1

Han blev sendt til Tyskland som helt ung for at bygge Lars Larsens forretning op. Han kunne ikke et ord tysk. Det bremsede ikke Aage Nielsen.

Når Lars Larsen og familien fortsætter med at drøne op ad ranglisterne for de mest velhavende danskere, så er det ikke mindst takket være Aage Nielsen, Lars Larsens mangeårige chef for aktiviteterne i de tysktalende lande.

Lars Larsen og Aage Nielsen har i mange år været nære forretningspartnere - og har bl.a. rejst ud i verden, når der skulle købes varer hjem tiul Jysk-butikkerne.

Og når de to var på indkøbsture i Østen, så boede de altid på samme værelse.

”Der er ikke noget så kedeligt som at sidde alene på et hotelværelse og glo. Så Larsen og mig har altid boet på samme værelse. Det er meget sjovere”.

Sådan siger Lars Larsens ankermand i Tyskland, der i regnskabåret 2006/2007 kunne fremvise et resultat på 690 mio. kr., et resultat der overgår det overskud, som Lars Larsen tjener i hele Norden.

De to har sammen spillet nøgleroller i opbygningen af Jysk, som i dag er en dansk og global detail-kæmpe med en indtjening som kun de færreste i branchen kan matche.

Tysk guldæg
Den stærke indtjening er ikke mindst takket være Dänishes Bettenlager, som er navnet på Lars Larsens aktiviteter i Tyskland og Østrig. Det er Aage Nielsen, der står i spidsen for aktiviteterne syd for grænsen og den lidt generte mand er en købmand af guds nåde.

Han blev en del af Jysk, da det endnu var en lille dansk kæde, men via flid og godt humør viste han Lars Larsen, at han havde evnerne til at gå hele vejen. Lars Larsen sendte for mange år siden en skeptisk Aage Nielsen til Tyskland, hvor han skulle ekspandere Jysk-konceptet. Aage Nielsen talte ikke tysk, så han var noget usikker på, om han kunne løse opgaven – men det kunne han.

Starten var hård, hvor de tyske forretningsfolk kiggede med stor undren på en uformelt klædte Aage Nielsen, der ikke var prototypen på en business-mand i mørke habitter. Aage Nielsen var mere inspireret af 70ér-looket og havde et langt lyst krøllet hår.

Det startede med underskud i Tyskland, men efterhånden som han fandt frem til tyskernes sovevaner kom der skred i salget – og i dag er Aage Nielsen og Jysk i bl.a. Tyskland og Østrig den bedst intjenende del af forretningen med en imponerende overskudsgrad på 17,9 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen