Berlingske Business

Åbner 100 butikker på et år: Tiger fortsætter økonomisk himmelflugt

tiger_B.DK
Overskrift
Tiger butik på Kultorvet. Foto:
Tiger har fået ny topchef i form af Xavier Vidal, som kommer fr
Overskrift
Tigers topchef Xavier Vidal er en glad mand efter Tigers seneste årsregnskab, der viser stort overskud. Foto:
Overskrift
Lennart Lajboschitz, grundlægger af og konceptdirektør for detailhandelsvirksomheden Tiger. Den første butik hed Zebra, inden Tiger-konceptet, hvor alle varer i begyndelsen kostede en ti'er, opstod. Tid og sted: mandag d. 9. december 2013, Rådhuspladsen. Foto:

Den kendte danske butikskæde Tiger åbnede over 100 butikker i 2014, og de veksler væksten til stort overskud.

Butikskæden Tiger stormer frem over hele verden, og moderkoncernen Zebra A/S offentliggører nu, at 2014 blev et rekordår. Årets endelige resultat blev et overskud på 195,7 millioner kroner, og det er betydeligt bedre end 2013.

tiger

Tiger åbner nye butikker konstant, og alene i 2014 åbnede kæden intet mindre end 112 butikker. Butikkerne blev primært åbnet i Tigers største lande, som er Danmark, Sverige, England, Italien og Spanien.

»Tigerkonceptet har været en kommerciel succes på alle vores markeder, og der er stadig et betydeligt potentiale for at fortsætte ekspansionen af vores butiksnetværk. Vi forventer at fortsætte vækstkursen i 2015, primært drevet af butiksåbninger i eksisterende markeder og i udvalgte nye markeder,« siger Xavier Vidal.

Tiger har fået ny topchef i form af Xavier Vidal, som kommer fr

Omsætningen steg med 44 procent, og Tiger går dermed fra en omsætning i 2013 på 1.711 millioner til 2.464 millioner i 2014. Det gør af gode grunde topchefen Xavier Vidal glad.

»Vi er meget tilfredse med resultatet for 2014. At øge omsætningen med 44 % og samtidig hæve profitmarginen er resultatet af et stærkt teamwork og et vidnesbyrd om styrken af vores innovative design og detailkoncept,« siger Xavier Vidal, der er topchef i Tiger.

Resultatet før skat, investeringer og afskrivninger på driftsaktiviteter og goodwill (EBITDA) er for 2014 på 364 millioner kroner, og det er hele 50 procent bedre end året før. Det er dermed ikke kun salget, der er steget til vejrs. Også virksomhedens evne til at skabe overskud har i 2014 været god.

I 2015 er der indtil videre åbnet yderligere 46 nye Tigerbutikker. Blandt andet på de nye markeder Frankrig, Tjekkiet, Estland, Østrig og Cypern. Den seneste, butik nummer 457, åbnede tidligere i maj i New York - den første Tigerbutik i USA.

Læs meget mere om Tigers stifter Lennart Lajboschitz i Berlingskes nye single om manden, firmaet og hvordan en idé bliver til et millardforetagende.

Artiklen fortsætter under billedet
Lennart Lajboschitz, grundlægger af og konceptdirektør for detailhandelsvirksomheden Tiger. Den første butik hed Zebra, inden Tiger-konceptet, hvor alle varer i begyndelsen kostede en ti'er, opstod. Tid og sted: mandag d. 9. december 2013, Rådhuspladsen. Foto : Thomas Lekfeldt

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen