Berlingske Business
08:31Finanshuse hæver Topdanmark-kursmål efter opjustering

7-Eleven åbner gourmetrestaurant...i en uge

7-eleven
»Vi behøver ikke fortælle kunderne, at vi har Snickers og pølsehorn. Det ved de fleste. Men ikke alle ved, at vi har de her kvalitetsprodukter og derfor giver det mening at folde de her produkter ud på en tallerken,« siger Charlotte Vendelbo Schrøder, der er indkøbs- og marketingchef i 7-Eleven.

Ja, ja. Du kan købe smøger, pølsehorn og tyggegummi i 7-Eleven, men nu kan du også snart spise en treretters menu på en restaurant sat i værk af kioskkæmpen.

Var det noget med en treretters gourmetmenu...fra 7-Eleven?

Det skurrer lidt i ørerne, ik? Det er ikke ligefrem en kombination, som man havde forventet.

Men ikke desto mindre bliver det en realitet, når københavner-fænomet Dining Week løber af stablen i uge 7.

06BUSJesper-Oestergaard.jpg

Her åbner kioskkæmpen sammen med restaurantkæden Cofoco pop-up restauranten ’7-Eleven Gourmet by Cofoco’ i Huset i Magstræde i centrum af København. Den noget alternative restaurant byder i ugens løb på en treretters menu sammensat af råvarer fra 7-Elevens samarbejdspartnere GRØD, Brødflov, Møllerup Gods, Simply Chocolate og Cofoco.

Restauranten bliver drevet af personale fra netop Cofoco.

Men hvorfor kaster 7-Eleven sig nu ud i sådan et projekt?

»Historisk set og gennem årtier har 7-Eleven været kendt for pølsehorn, cola, aviser og cigaretter. Nu har vi været på en rejse mod sundere alternativer med et ret højt kvalitetsniveau. Det bliver ret sjovt at vise folk, hvad det er, vi også kan, når vi folder de her koncepter ud på en tallerken med hvid dug og stearinlys i pæne lokaler,« forklarer Charlotte Vendelbo Schrøder, indkøbs- og marketingchef i 7-Eleven.

De 187 danske 7-Eleven-butikker, der er spredt ud over landet, har de seneste år ændret karakter. De hurtige snacks, rækkerne af halv liter colaere, cigaretterne og de andre klassiske kioskvarer har fået selskab af friske salater, grød og helt reelle måltider fra blandt andre den populære københavnske restaurantkæde Cofoco.

Billede

»Vi behøver ikke fortælle kunderne, at vi har Snickers og pølsehorn. Det ved de fleste. Men ikke alle ved, at vi har de her kvalitetsprodukter, og derfor giver det mening at folde de her produkter ud på en tallerken,« siger Charlotte Vendelbo Schrøder.

Baggrunden for den rejse er ændringen af lukkeloven tilbage i 2012. Her måtte 7-Eleven se i øjnene, at kæden nu havde konkurrence på langt de fleste af døgnets timer og hver eneste ugedag. Det tvang kæden til at tænke nyt og satse på at udvide målgruppen.

Ricco

De mange butikker har løbende ændret udseende, i takt med at nye produkter er kommet ind på hylderne. Og det er netop de nye produkter skabt af kvalitetsproducenter som GRØD, Brødflov, Møllerup Gods, Simply Chocolate og Cofoco, som 7-Eleven med Dining Week gerne vil fortælle om.

»Nogle af de kunder, der endnu ikke ved, at vi har de her gode produkter, får nu set os i et andet lys,« lyder det fra Charlotte Vendelbo Schrøder.

12BUSPix1-7-Eleven.jpg

Udover sortimentet og udseendet ændrer sig i kioskkædens 187 butikker, er der også en anden tendens, der i disse år gør sig gældende. For hvor de enkelte 7-eleven tidligere lignede hinanden, uanset om du trådte ind i en butik i Hjørring eller en i København, så er det er ved at ændre sig.

»Helt tilbage i begyndelsen, da man åbnede de første 7-Eleven-butikker, var det som såkaldte cornershops. Det handlede om at være til stede, der hvor kunderne var, og så handlede det i høj grad om at give kunderne, hvad de vil have. Det lever vi også efter i dag, men det bare meget bredt i forhold til den enkelte butik,« forklarer Charlotte Vendelbo Schrøder.

Noma

Derfor tester koncernen også forskellige koncepter af i dag og indgår samarbejde med producenter, hvor de pågældende produkterne ikke vil være at finde i samtlige butikker, men udvalgte butikker.

7-Eleven Gourmet by Cofoco serverer 80 kuverter hver aften under Dining Week.

kim

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen