Berlingske Business

21 sportsbutikker skifter kæde fra Intersport til Sport 24

Sport 26
Butikskæden Sport 24 kunne se omsætningen vokse markant i 2017, men bundlinjen skrumpe. Nu vil direktør Lars Elsborg have virksomheden vokse på et ekstremt konkurrencepræget marked. Foto:

I en bemærkelsesværdig manøvre forlader 21 sportsbutikker samtidig kæden Intersport for at melde sig under fanerne hos konkurrenten Sport 24. Det gør samtidig Sport 24 til den største kæde af sportsbutikker i Danmark.

Det oplyser Sport 24 i en pressemeddelelse.

De 21 butikker skifter navn og facade 1. oktober. Butikkerne udgør i dag ifølge Sport 24 en tredjedel af deres konkurrents butikker.

De to kæder fungerer som såkaldte franchises, hvor butiksejerne køber sig ind i en kæde og får dens brand og fælles indkøbsmuligheder til gengæld.

Sport 24-direktør Lars Elsborg skjuler ikke sin glæde over manøvren i pressemeddelelsen:

- Det er med stor glæde, at vi byder de nye butikker velkommen hos Sport 24. Vi er meget stolte af, at de mange butiksejere har vist os tillid og valgt Sport 24 efter mange år i en anden kæde, siger han.

- Samtidig er vi selvfølgelig enormt glade for at kunne se frem til en omsætningsvækst på mellem 200 og 300 millioner kroner.

I hele Sport 24s koncern er i forvejen 25 butikker, 38 outletbutikker og otte businessafdelinger.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen