Berlingske Business

Skyr er ikke nyt. Det kom med posten i 1960erne.

Billede
Foto:

Vi kan i Berlingske Business læse, at Thise Mejeri mener, at de for ti år siden var først med skyr i Danmark. Det bliver ikke rigtigere af at blive gentaget.

Ifølge min erindring blev skyr introduceret i Danmark i 1960erne.

Producenten har jeg lykkelig glemt, men han sendte det med postvæsnet som en ret tæt masse i en plastpose, der lå i en terningformet, brun papkasse.

Billede

Der var vist en del, der købte det.

En studerende, der havde sommerjob på et posthus, fortalte mig, at da han en mandag morgen ville ind i det lokale, hvor uafhentede postpakker opbevaredes, måtte han kaste sig ned, da der skete flere eksplosioner derinde. Da han senere vovede sig derind, var der hvide klatter overalt.

I den varme weekend var skyren gæret og sprængte såvel plastpose som papkasse.

19BUSMogesn-Poulsen-Thiese-.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen