Berlingske Business
17:29Velux-formand er årets bestyrelsesformand

Sådan får du adgang til danskernes digitale intimsfære

APPLE-IPHONE/
Foto:

Media. Alle annoncører vil i kontakt med deres kunder på de digitale platforme, men de fleste møder ­­ ad­-blocking-muren, for hvis du bare vil sælge, bliver du smidt ud. Her er tre nøgler til at blive lukket ind.

Digitale reklameinvesteringer forventes ifølge mediabureauet IUM at stå for næsten halvdelen af det samlede reklameforbrug i 2017. Det gør os til Nordens mest udviklede digitale marked.

På trods af de store investeringer oplever 75 procent af danskerne generelt digital reklame som irrelevant. Og 90 procent af forbrugerne siger, at den manglende relevans smitter negativt af på afsenderen. Disse tal er nok ikke værre end på andre medieplatforme som tv og annoncer, men det har større konsekvenser i det digitale reklamerum, fordi dette rum i modsætning til de andre er mere privat.

Næst efter vores kønsdele er vores smartphone det mest intime, vi har.

Den ved, hvor vi befinder os, og hvor vi bruger vores tid, penge og opmærksomhed. Den er vores fortrolige, når vi skal søge på ting, vi ikke ved eller ikke vil tale med andre om. Derfor er den også super attraktiv at komme ind på som annoncør, for her har du en unik mulighed for at få en intim kontakt med dine kunder. Men det kræver, at du er relevant. Ellers vil din tilstedeværelse føles ekstremt påtrængende.

Nejtak

Relevans starter med at forstå, hvorfor dine kunder tilbringer tid på de digitale platforme. Det får du tre bud på her. Hvis du kan berige bare ét af disse motiver, er du godt på vej.

1. Giv mig digitale superkræfter

Vi søger digitale genveje, når vi skal blive bedre til noget eller gøre hverdagen mere effektiv. Google leder vejen her. Senest med Google Trips. En app, der udover automatisk at samle alle dine rejsedokumenter, reservationer, flybilletter, billeje, fortæller dig på stedet – uden netforbindelse – hvordan du lettest kommer fra lufthavn til hotel. Og hvad det koster.

07BUSCasey-Neistat-193108.jpg

Dertil kommer en genial planlægningsguide, der optimerer din sightseeing ud fra den tid, du har til rådighed. Check den ud på youtube.com/watch?v=ign2GmVEflw&t=8s og tænk over, hvordan du også kan gøre dine kunders tilværelse nemmere.

2. Giv mig kontrol over mit input

Vi elsker, at de digitale platforme giver os mulighed for at styre og redigere vores nyhedsstrøm. Vi elsker virksomheder, der respekterer dette og serverer deres brand i små bidder, så vi ikke kløjes i content.

Kig på Harvard Business Review.

Microphone

I stedet for et traditionelt nyhedsbrev tilbyder de Management Tip of the Day. Eller Nike. De fylder ikke alt i én instagram feed, men tilbyder deres kunder flere indgange: NikeWoman, NikeRunning, NikeGolf osv.

3. Styrk min identitet

Når vi skal vurdere, hvordan vi selv eller andre ser ud, kigger vi ikke længere i spejlet. Vi kigger i telefonen.

Smarte brands tilbyder kulisser og sammenhænge, der får vores digitale jeg til at shine. Louisianas bedste marketingværktøj er installationen Gleaming Lights of the Souls. Søg på den, så forstår du hvorfor. Den tilfører en æstetisk og intellektuel rammefortælling til de besøgendes Instagram uploads. Folk elsker det.

Til Scanpix

Det er på tide at erkende, at laptops, tablets og mobiler har fået en ny rolle. De er gået fra at være vores redskaber til at være en forlængelse af vores identitet og en udvidelse af vores kompetencer. Et personligt aktiv, vi gerne vil optimere og forbedre. Hvis du som virksomhed kan spille en rolle her, lukker vi dig gerne ind. Vil du bare sælge, smider vi dig af.

I dag har mere end en halv million danskere installeret en ad-blocker. At få adgang til den digitale intimsfære kræver, at du lærer kunderne bedre at kende.

USA-MARKETS/APPLE

Få det bedste debat fra Business.dk hver fredag.

Se alle nyhedsbreve

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen