Berlingske Business

Novo Nordisk: Vi har ikke slækket på etikken

Europa-Kommissionen godkender Novos nye diabetesmiddel
(ARKIV) Novo Nordisk i Bagsværd 30. januar 2015. Foto:

I en klumme i Berlingske Business i lørdags mener journalist Birgitte Erhardtsen at kunne se tegn på, at det ikke står så godt til med forretningsetikken i Novo Nordisk. Hun henviser først og fremmest til en række ’dramatiske historier’ om retssager i USA, som Novo Nordisk er involveret i.

Det er vigtigt for mig at slå fast, at Novo Nordisk på ingen måde har slækket på forretningsetikken.

At vi er involveret i flere retssager nu end dengang Mads Øvlisen overlod roret til nye generationer af ledere, skyldes at Novo Nordisk i dag er en langt større virksomhed, der har USA som sit suverænt største marked. I USA er retssager big business, og der kan være store økonomiske incitamenter forbundet med at anlægge sager mod virksomheder og privatpersoner. Derfor vil en så stor virksomhed som Novo Nordisk altid være involveret i et vist antal retssager i USA.

Vi er ikke ufejlbarlige - for selvfølgelig vil der være tilfælde af fejl og dårlig dømmekraft i en virksomhed med 40.000 medarbejdere over hele verden. Men standarderne for, hvordan vi driver forretning er lige så høje, som de altid har været i Novo Nordisk.

27BUSNovo-Novo-Nordisk-Beky.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen