Berlingske Business

Foreningen NLP er på rette vej – medlemmernes vej

nlp
Formanden for Landbrugsrådet, Peter Gæmelke. Foto:

Med stiftelsen af Foreningen NLP er det blevet meget tydeligere for forsikrings­tagerne i Nordea Liv & Pension, at der er en forening for dem.

I et blogindlæg kritiserer Jørn Astrup Hansen mig for at have udtrykt synspunkter om Nordea Liv & Pension-kundernes nye forening, Foreningen NLP. Og så endda for at gøre det offentligt, hvor medlemmerne af foreningen kan læse med.

Jeg vil nu ikke kritisere Jørn Astrup for det samme – men derimod takke ham for at deltage i debatten. For en åben debat er netop forudsætningen for, at medlemmerne kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag. Nu er det nemlig sådan, at hverken Jørn Astrup Hansen eller jeg alene kan afgøre, hvad Foreningen NLPs formue skal bruges til. Det vil medlemsdemokratiet via det repræsentantskabsvalg, der i disse dage bliver afholdt, afgøre. Det er demokratiets spilleregler.

Jeg synes, at man skal glæde sig over udviklingen, som ikke mindst Jørn Astrup Hansen, har været med til at sætte i gang.

Med stiftelsen af Foreningen NLP er det blevet meget tydeligere for forsikrings­tagerne i Nordea Liv & Pension, at der er en forening for dem – og at det er deres stemme, der bliver båret videre i repræsentantskabet, foreningens bestyrelse og via foreningens to pladser i Nordea Liv & Pensions bestyrelse.

Steen Michael Erichsen, Nordea Liv og Pensions direktør.

Derudover vil jeg, så længe jeg fungerer som formand for foreningen – ligesom Jørn Astrup Hansen i mange år har kæmpet for – arbejde for et stærkt medlemsdemokrati og gennemsigtighed i beslutningsprocesserne. Ligesom jeg vil arbejde for, at der skal udbetales bonus af foreningens overskud til medlemmerne.

Jeg synes således, at vi skal se fremad og drøfte, hvordan foreningens midler anvendes mest fornuftigt f.eks. til bonus, medlemsaktiviteter eller almennyttige aktiviteter.

16BUSJoern-Astrup-Hansen.jpg

Det er det, som det nye repræsentantskab skal afgøre – og det er det, valget til repræsentantskabet bør handle om!

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen