Berlingske Business

100 dage til Folkemødet – er du klar?

06BUSFolkemoede2017-folkemo.jpg
Følge tjeklisten og bliv klar til Folkemødet på Bornholm. Arkivfoto: Ida Marie Odgaard

Synspunkt

Der er kun 100 dage til Folkemødet, hvor politikere, organisationer, virksomheder, medier og, ja, helt almindelige danskere mødes for at fejre demokratiet med debatter og dialog. Det er en unik mulighed for at pleje interesser og skabe nye relationer.

De garvede deltagere har for længst lagt planer og er i gang med at forberede årets politiske fest på Bornholm. Men er du klar?

Fortvivl ikke! Selv om tiden er knap, kan du fortsat nå at lægge en god slagplan. Her får du fem spørgsmål, som kan hjælpe dig til at få mere end røget sild og fadøl ud af turen til Allinge.

Hvorfor skal du deltage i Folkemødet? Er du ikke skarp på, hvad du ønsker at opnå, får du sikkert nogle hyggelige dage, men nok heller ikke så meget mere. Der er stor forskel på, om du ønsker at fremme en bestemt sag, sætte fokus på et problem eller »blot« pleje relationer.

Hvem skal du have i tale? Når formålet er på plads, kan du afklare, hvem du skal have fat i for at fremme din sag. Og hvem der kan have samme interesser og enten styrke dialogens gennemslagskraft eller hjælpe den på vej.

12BUSPix-folkemode-163002.jpg

Hvad skal du gøre for at få de rigtige mennesker i tale? Det handler om de konkrete aktiviteter som at deltage i en debat, skabe en event eller arrangere et uformelt møde.

Hvordan skal du gribe det an? Med tusindvis af arrangementer skal der meget til for at bryde gennem lydmuren. Du skal tænke kreativt, have de rigtige trækplastre eller ganske enkelt være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, så du »tilfældigvis« løber på den rigtige person.

Hvornår skal du gøre hvad? Timing er alt, og du skal tænke i før, under og efter, hvis du skal have fuldt udbytte af din indsats. Tænk over, hvordan du kan bygge op til Folke­mødet, hvad der skal ske på mødet, og hvordan du kan følge op.

Svar på de fem spørgsmål, og du er godt på vej til at blive klar til Folkemødet. Resten handler om benarbejde – og at huske at pakke både solhat og gummistøvler.

Vær beredt, som man siger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen