Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Vi leaser som aldrig før

Node Image Upload leasing

Leasing: En alternativ finansieringsmulighed har for alvor vundet indpas i Danmark de seneste år. Men hvorfor er leasing egentlig en fordel, og, hvorfor kan det betale sig?

I halvdelen af 2016 steg antallet af privatleasede biler med 60 procent. Det enorme antal leasinger kommer vel ikke bag på nogen, hvis man tænker på de afgiftspriser, som vi har haft de seneste mange år. Danmark er et af de lande i verden med de højeste bilafgifter overhovedet. Det har blandt andet haft en effekt på, hvilken type bil vi typisk vælger at anskaffe os.

Vi køber usikkert
De tårnhøje bilafgifter har længe betydet, at det eneste, der har været økonomisk ansvarligt, var at købe en lille, billig bil. Derfor ses Danmark som et af de lande i Nordeuropa, der er dårligst kørende på bilfronten. Volvo har været ude og proklamere, at der fra år 2020 ikke kommer til at være nogen dødsfald i trafikulykker med deres nyere biler involveret. Det kommer som en glædelig nyhed for alle, undtagen de danske billister, som, ifølge salgsstatistikkerne, ikke er særligt købekraftige, når det gælder biler i den klasse, som Volvo refererer til. Faktisk, er det overraskende påfaldende, hvor billige små biler, danskerne er pressede til at købe.

Leasing er vejen frem
De seneste år har danskerne for alvor taget leasing af køretøjer til sig. Leasing har betydet, at man ikke længere er tvunget til at køre i en ældre, usikker eller meget lille bil, men at man har mulighed for at få en kvalitetsbil i en periode. Udover, at det er mere sikkert, eftersom mange af de typiske leasingbiler ligger væsentligt bedre på vejen og generelt set er af nyere dato. Hos Allan Hansen Automobiler, som er et af Danmarks førende leasingselskaber, og specialiseret i at lease tyske kvalitetskøretøjer, kan man få et indblik i, hvilke biler, der typisk bliver leaset. Ser man nærmere på de forskellige leasingbiler, vil man lægge mærke til, at der ikke er særligt mange små biler. Det siger noget om behovet for leasing, eftersom vi i Danmark er tvunget til at købe mindre biler, som ikke har den plads vi egentlig har brug for. De danske afgifter dræber både praktikaliteten, sikkerheden og køreglæden, men med leasing er de alle tre genfundet.

Læs mere om leasing her

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen