Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Turisterne strømmer til Danmark

Node Image Upload tourisme

Turisterne er vilde med Danmark. I alt foretog de udenlandske og danske turister samlede set 51,4 millioner overnatninger i Danmark i 2016, hvilket er en fremgang på 4,7 procent siden 2015. Danmark har gjort sig bemærket på det store verdenskort, og det er ikke uden grund. Danmark har nemlig noget helt særligt at byde på.

Turismens fremgang
2016 var et rekordår for antallet af turister i Danmark med en stigning på hele 4,7 procent siden 2015. Samlede set består denne fremgang både af udenlandske og danske turister i Danmark. Når dette er sagt, så er der alligevel overtal af udenlandske turister. I 2016 foretog de udenlandske turister i alt 26,1 millioner overnatninger i Danmark. Dette er en betydelig fremgang af udenlandske turister på 5,5 procent. En af årsagerne hertil kan måske findes i Danmarks styrkede omdømme: ”Danmark vinder priser for at være det lykkeligste land, og det vil turisterne gerne komme og opleve”, siger Jeanette Birkedal, som er Hostel Manager hos Danhostel Copenhagen City. Lige i hælene er antallet af danske turister i Danmark, som også oplevede fremgang på 3,8 procent i 2016. Det går altså godt for turismen i Danmark, og folk valfarter hertil Danmark.

København er et hit
Danmark er blandt mange andre ting populær for sit nordiske design og madlavning. Og så skyldes den stigende turisme naturligvis også de lange danske kyststrækninger, som især tyskerne er tiltrukket af. Ud over dette er det især én by, som tiltrækker turisterne: Den danske hovedstad er et must for de fleste turister. Dette skyldes naturligvis de gængse turistattraktioner, som tilsyneladende aldrig går af mode. Heriblandt kommer man ikke uden om både Tivoli og Den Lille Havfrue. København er altså en populær destination for turister. Alene i 2016 oplevede storbyen en fremgang på 4,4 procent, og turismens tydelige fremgang i København mærkes som aldrig før, siger Jeanette Birkedal.

Forventningerne er høje
Væksten i dansk turisme har givet blod på tanden, og det forventes, at populariteten fortsætter og måske endda bliver endnu højere. Når 2017 er omme forventes der er en yderligere fremgang i turismen, nemlig en vækst på 3-5 procent, hvilket svarer til 27,1-27,7 millioner overnatninger. Noget tyder altså på, at man med god grund kan holde sin næste ferie i Danmark.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen