Berlingske Business
07:30Professorer: Aktiefesten ebber ud – stort dyk kan være på trapperne
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Trendday tæt på konkurs: Nu omsætter de for millioner

Node Image Upload trendday-artikel-billede

Der er fuldfart på iværksætter duoen Camilla Louise Krøyer og Kasper Bondegaard Pedersen, som for to år siden satte strøm til deres fælles webshop Trendday.dk. Webshoppen sælger moderne og feminint tøj til kvinder, der gerne vil have noget unikt.

Godt to år efter er virksomheden Trendday gået fra at være en idé, der startede med 20.000 kroner til at være en forretning med en værdiansættelse i millionklassen.

Bag succeshistorien om Trendday, der står 22-årige Camilla Louise Krøyer og 24-årige Kasper Bondegaard Pedersen, som på kort tid har etableret sig som en seriøs spiller inden for tøjhandel på nettet. Det er et marked i stærk vækst, hvor målene er klare - arbejdet stopper langt fra her. Med en ny version af webshoppen, samt en veloverstået investeringsrunde, så er planerne for fremtiden klare – der skal endnu flere ordrer i hus!

Eget brand – så tæt var vi på at give op undervejs!
”Da vi får jakkerne hjem, er vi på renden til at dreje nøglen om. Vi havde aldrig i vores vildeste fantasi forestillet os, at man som leverandør kunne sende så grim en jakke." udtaler Kasper.

At være iværksætter er en livsstil der er krævende for alle involverede parter. Før du kan kalde projektet for en succes, så vil der være frustrationer, søvnløse nætter for ikke at nævne den økonomiske usikkerhed, som kan betyde forskellen mellem succes og fiasko.

Både Camilla og Kasper er dog ikke sådan at slå ud, selv en fejlleverance der næsten kostede butikkens eksistens, var ikke nok til at pille modet fra de unge arbejdsomme iværksættere.

Med 50 jakker solgt på forudbestilling, var man afhængige af, at den endnu uprøvede leverandør kunne levere varen i samme kvalitet, som fra prøvebestillingen - det skulle dog ikke vise sig at være tilfældet.

”Vi stod i en situation, hvor vi enten skulle refundere alle penge til kunderne og sige tak for denne gang, eller satse endnu en gang og købe 50 nye jakker hjem – selvfølgelig fra en anden leverandør. Den første mulighed var ikke aktuel – så vi købte 50 andre pelse hjem fra den bedste og mest troværdige leverandør vi kunne finde. Historien ender selvfølgelig med, at alle kunder fik den pels de havde bestilt. Vi fik en ubehagelig oplevelse, der gjorde os stærkere og bedre rustet.” udtaler Kasper.

Trendday har i dag stor succes med deres eget brand TDY Design og en stor del af omsætningen kommer heraf – det har dog ikke været nemt, men det har været det hele værd kan duoen godt blive enige om. De supplerer også med gode råd til andre iværksættere, hvis drøm er at skabe deres eget label indenfor tøj.

”Inden du begynder at producere eget label, så find dig en dygtig leverandør som du stoler på. Lad vær med at tage den første og den bedste – det vil bide dig i knæhaserne i sidste ende. Når du så har fundet en leverandør, så lad vær med at få lavet 1 sample – få lavet 10. Den første sample kan sidde lige i skabet, men så kan de 99 andre du bestiller efterfølgende ligne noget katten lige har slæbt med ind.” udtaler Camilla.

Ny platform skal løfte konverteringsraten og brugeroplevelsen
I et marked, hvor brugervenlighed og innovation er yderst vigtigt, er Trendday nødt til hele tiden at forny og optimere deres webshop. Som et led i en vækststrategi, så valgte man at bruge en række midler på en ny og forbedret webshop, som skulle gøre det nemmere, samt give en bedre helhedsoplevelse for forbrugerne der shopper på Trendday.dk

”Vi må jo erkende, at vi er hoppet ind i temmelig hård branche. Derfor er det vigtigt, at dit mind-set er i orden, og at du tænker innovativt.” påpeger Camilla.

”Da vi i oktober 2016 fik en investering, skulle vi ud og investere nogle penge i at optimere virksomheden på forskellige parametre – blandt andet en ny hjemmeside. Vi havde på daværende tidspunkt en fin forretning – trods en meget lav konverteringsrate. Så vores tanker og mål var, at fordoble konverteringsraten. Dvs. vi også skulle fordoble vores omsætning – og så ville det lige pludselig blive en rigtig sjov forretning.” siger Kasper mens han kigger på de nye funktioner Trendday har fået.

Fremtidsplanerne lagt – svenskerne skal vide hvem Trendday er!
Trods flot succes, så har Camilla og Kasper ikke planer om at stoppe her. Hvis du spørger de ambitiøse iværksættere hvad fremtiden bringer, så er planerne klare:

”Vores fremtidsplaner er, at vi inden for 10 år skal være med omkring de helt store spillere på markedet. Hvis man tager udgangspunkt i de næste 2-5 år, så skal vi have så stor en kendskabsgrad i Danmark, at det ville blive naturligt at nævne Trendday hver gang en kvinde mellem 16-29 år snakker om shopping. Hvis vi skal lidt ind omkring vækst, så regner vi med at vækste over 200% fra 2017 til 2018 og over 100% fra 2018 til 2019. Det svenske marked sætter helt klart også sit præg, på de høje ambitioner om vækst.” udtaler den dynamiske duo.

Med den rigtige vækststrategi samt det rigtige set-up, så er netop Sverige også et af de helt store delmål. Camilla og Kasper forventer at de, samt resten af holdet bag Trendday, som i dag består af 7 medarbejdere udover de to ejere, kan få samme succes i Sverige, som man har oplevet i Danmark.

”Vores forventninger til Sverige er høje. Vi håber på, at vi kan få lige så stor succes i Sverige som i Danmark. Vi tror på at vi kommer med det rigtige set-up og strategi. Vi er allerede omkostningsfokuseret fra start, men med det set-up vi kommer med får vi alligevel en kæmpe eksponering – vi snakker flere hundrede tusinde svenskere. En del af vores kapitalindsprøjtning skal være med til, at få os godt ind i Sverige. Når vi er godt inde i Sverige, så er planen at vi i 2018 skal ind i Norge.” udtaler Kasper og Camilla.

Hvad fremtiden bringer for det ambitiøse Trendday bliver spændende at følge med i, dog er det sikkert at der bliver arbejdet ekstra hårdt for hver en solgt taske, kjole eller noget helt andet!

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen