Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Tilpas din markedsføring til kunderejsen

Tilpas din markedsføring til kunderejsen

Flere og flere danske virksomheder får øjnene op for digital markedsføring i denne tid. Den målbare værdi og nemme håndtering af markedsførings budgettet gør det ekstra attraktiv for virksomhederne at annoncere på de digitale platforme.

Majoriteten af de digitale platforme har en korrelation mellem konkurrence og pris. Prisen bestemmes både af tiden, der skal lægges i projektet samt den konkrete pris, som det koster at annoncere på platformene.

AdWords, Facebook og LinkedIn er dyrere end nogensinde før og dette påvirker annoncørernes mulighed for at tjene penge på platformene. Flere og flere begynder at investere tid i søgemaskineoptimering, og dette påvirker konkurrencen betydeligt. Eventbureau branchen har fået øjnene op for dette, og konkurrencen er derfor intensiveret kraftigt.

Tilpas budskaberne til situationen

Den massive tilgang der er af annoncører, medfører derfor særligt høje priser i denne tid og det betyder, at virksomhederne skal være endnu dygtigere til at målrette deres annoncering. I dag handler det derfor ikke blot om at annoncere til den rigtige demografiske målgruppe, men derimod at ramme de rigtige mennesker, der er det rigtige sted i den digitale kunderejse. Virksomheder, der bygger typehuse kan ikke blot annoncere med et budskab, der hedder ”Få bygget dit nye hus i dag”, hvis de pågældende personer på daværende tidspunkt er i researchfasen og først lige har fået idéen om at bygge et nyt hus i fremtiden.

Derimod kan skadeservice virksomheder ikke ramme deres potentielle kunder tidligt i kunderejsen, da deres ydelser er akutydelser, og de skal være 100% tilstede, når kunderne har brug for dem hurtigst muligt.

Det handler i dag om at kortlægge den digitale kunderejser, som potentielle kunder er igennem og målrette markedsføringen specifikt til de rejser.

Vælg dine kanaler med omhu

I dag vælger virksomheder typisk at kaste sig over søgemaskineoptimering og AdWords uden at tænke over, hvor i den digitale kunderejse, de gerne vil ramme deres potentielle kunder.

I en digital verden, hvor flere og flere virksomheder annoncerer mod de samme kunder omhandler det typisk at ramme målgruppen øverst i kunderejsen og tålmodigt arbejde med at få disse kunder længere ned i salgstragten gennem effektiv digital markedsføring på tværs af kanalerne.

Facebook giver annoncører rig mulighed for at ramme deres målgruppe øverst i salgstragten. Igennem Inbound Marketing kan virksomheder få fat i deres målgruppe og få deres e-mailadresse ved at tilbyde noget ekstra.

Virksomheder kan tilbyde gratis guides, webinarer, kurser eller bøger mod aktivt at få lov til at sende brugerne relevante nyhedsbreve.

Efter de har fået lov til at sende relevante mails, handler det om aktivt at arbejde med at udseende relevante e-mails, der passer til kundernes sted i kunderejsen. Hvis en bruger lige er kommet på listen, så skal virksomhederne ikke annoncere med, at de skal købe hos dem, men i stedet vente til at personerne er modnet og har opbygget et tillidsbånd til virksomheden.

Når brugerne har dette, så kan virksomhederne begynde at sende sælgende e-mails, hvorefter de vil opleve signifikant bedre resultater end blot at sende sælgende budskaber til personer, der aldrig har mødt deres brand før.

E-mail systemet skal integreres med de platforme

Selvom virksomheden har fået fat på potentielle kunders e-mailadresser, så skal de ikke stoppe deres markedsføring på de digitale platforme. De fleste nyhedsbrevsplatforme tilbyder direkte integration med annonceringsplatformene.

Dette betyder, at virksomhederne nemt og automatiserede kan styre de annoncer, som kunderne ser alt efter, hvor de er på kunderejsen.

Hvis brugerne først lige er kommet på nyhedsbrevlisten, vil det være mere relevant at annoncere med relevant info, som de ønsker at læse. Først senere i processen kan virksomheden begynde at vise, hvorfor de skal vælge dem som leverandør til de ydelser eller produkter, som de sælger.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen