Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

TEMP-TEAM donerer 240 kg tøj til Røde Kors

Topbillede

I TEMP-TEAM er det lykkedes at indsamle 240 kg tøj, der skal doneres til nødhjælp.

Af Kristoffer Jonassen

TEMP-TEAMs medarbejdere har været i deres garderober hele maj måned og fundet overflødigt tøj og beklædning frem. Sidste år donerede TEMP-TEAM 100 kg tøj til Røde Kors, men i år er det gået over al forventning, og antallet af kilo af tøj er mere end fordoblet.

»Det er rigtig meget tøj, som TEMP-TEAM har samlet sammen, og det falder på et meget tørt sted. Der er så meget efterspørgsel efter Røde Kors’ hjælp i øjeblikket, så vi vil gøre vores for, at de frivillige hurtigt får omsat tøjet til penge, så det kan komme ud og blive til nødhjælp,« siger Tina Donnerborg, der er genbrugschef hos Røde Kors.

Hvad sker der med tøjet?
Ifølge Tina Donnerborg er behovet for hjælp større end nogensinde, og man vil i første omgang fokusere på flygtninge fra Syrien og ensomme mennesker i Danmark.

»Det, som tøjet bliver brugt til i første omgang, er besøgsvenner i Danmark – men også i Nepal og Irak, hvor der er brug for hjælp til flygtninge fra Syrien,« forklarer Tina Donnerborg.

Der er altså masser af nødhjælp at hente i de 240 kg tøj fra medarbejderne hos TEMP-TEAM.

Se hvad TEMP-TEAMs tøj bliver til

Tøj bliver til nødhjælp
Røde Kors sørger for, at det brugte tøj sælges og bruges til nødhjælp og socialt arbejde i Danmark og resten af verden. Røde Kors sorterer tøjet, hvorefter det bliver genbrugt. Det gode og brugbare tøj bliver enten givet væk eller solgt i deres genbrugsbutikker over hele landet.

Tøj, som ikke kan sælges i Røde Kors butikkerne, bliver solgt til udlandet enten som beklædning eller som råmateriale til tekstilfibre.

Smid Tøjet-kampagnen arrangeres af TV2 og Røde Kors og opfordrer hele Danmark til at gå i deres skabe og skuffer og aflevere tøj, sko eller tilbehør til Røde Kors, som man ikke længere selv bruger.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen