Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Spil virksomhedens strategi helt i mål

Node Image Upload slidebillede-med-spilleplade.jpg

Ofte lanceres en ny strategi med store ord, masser af powerpoint og en god plan for, hvordan hele organisationen bliver orienteret om strategien og kan være en del af den. Men det lykkes sjældent ...

Ofte lanceres en ny strategi med store ord, masser af powerpoint og en god plan for, hvordan hele organisationen bliver orienteret om strategien og kan være en del af den. Men det lykkes sjældent at få strategien til at leve ude i alle afkroge af organisationen og give alle medarbejdere ejerskab over den. Det vil firmaet Learn by Interaction lave om på med et nyudviklet spilbaseret strategisk værktøj, STRAFOGA, der spilles på tværs af organisationen – som en integreret del af arbejdsdagen.

Ifølge Sanni Grych, der er spildirektør i Learn by Interaction, er formålet med spillet at give virksomheden optimale vilkår for at nå de planlagte mål ved at fastholde fokus på strategien i længere tid.

Hun fortæller, at det manglende fokus på strategi i mange virksomheders især skyldes, at hverdagen trænger sig på, og der kommer nye fokusområder, inden de gamle er blevet til resultater. I alle tilfælde kan STRAFOGA hjælpe ved at omsætte strategien til et seriøst spil, så ledere og medarbejdere løbende får talt om de strategiske fokusområder.

"Hvis alle ledere havde mulighed for at holde fokus på strategien i deres team i 6-12 måneder, ville det være lige så godt. Spillet STRAFOGA gør det lettere for lederne – og så er det lidt sjovere, at man kan tale om det strategiske fokus igen og igen med nyt spændende indhold, som organisationen selv har bidraget til. På den måde kommer strategien til at leve ude i alle led," siger Sanni Grych.

Ideen til spillet er kommet fra Sanni Grychs arbejde som ExecutiveGamemaster i rådgivervirksomheden ALECTIA. Sammen med direktør Tina Moe udviklede hun et spil til divisionen for at fastholde fokus på tværs af organisationen og skabe sammenhængskraft i en organisation, som er fordelt på Virum, Odense, Århus og London.

"Det er en måde at få strategien implementeret helt i bund, samtidig med man låner noget af kampgejsten fra sportens verden," siger Tina Moe.

Ideen er siden blevet forfinet og har fået et web-interface – men kernen i STRAFOGA er det samme. Det handler om at vinde og via konkurrencen at trække i samme strategiske retning. Ved at holde fokus over længere tid er ingen i tvivl om mål og centrale initiativer.

For yderligere information kontakt:
Spildirektør Sanni Grych – tlf.: 6068 6588
www.strafoga.dk

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen