Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Nyt medie om København leverer daglige nyheder på nettet

Node Image Upload nyheder_koebenhavn_vesterbro_kbh_frederiksberg

KBH.dk er københavnernes nye medie på nettet, som udkommer flere gange dagligt med væsentlige og borgernære nyheder fra alle hovedstadens bydele.

KBH beskæftiger sig med alle de begivenheder, der påvirker københavnerne i hverdagen - om de bor på Nørrebro eller i Nordhavn.

Københavnerne har manglet et medie, hvor borgere kan finde nyheder om lige præcis deres bydel og nærområde, og hvor de samtidig kan bidrage til debatten og journalistikken og på den måde gøre en forskel i deres nærområde. Det medie får de nu med KBH.dk, som har leveret væsentlige lokalhistorier siden november 2017.

Indholdet på mediet udspringer altid af begivenheder fra de lokalområder, hvor hovedstadens indbyggere bor, arbejder og færdes hver eneste dag, og holdet bag mediet sigter efter at oplyse, undersøge, skabe debat og gøre en forskel. Ingen historie er for lille, så længe borgere og besøgende finder den væsentlig.

Det nye hovedstadsmedie har således som ambition at komme helt tæt på relevante lokale begivenheder i både Vanløse, Valby, Brønshøj, Indre By, Nyhavn, Nordhavn og på Vesterbro, Nørrebro, Østerbro, Frederiksberg og Amager. Og KBH har allerede haft succes på sociale medier med flere historier - både små og store.

For eksempel fik nyheden om, at Slagtergårdene på Vesterbro har fået det endelige dødsstød af politikerne i Københavns Borgerrepræsentation mange borgere i nærmiljøet til tasterne.

Og da beboere på Amager beskrev, at der var sket gentagende alvorlige trafikuheld i et lyskryds på Amagerbrogade, gik KBH ind i sagen. Det førte i sidste ende til, at Miljø- og Teknikforvaltningen i Københavns Kommune ændrede lyssignalet for at mindske risikoen for ulykker i det farlige vejkryds.

Netmediet har desuden haft succes med at skrive om, at de to historiske værtshuse Hviids Vinstue og Skindbuksen fra 1700-tallet i Lille Kongensgade i Indre By bliver reddet fra nedrivning, og at borgere på Nørrebro og Nordvest er gået sammen for at få gjort noget ved forholdene på Nørrebro Station, hvor det ifølge mange lokale føles utrygt at opholde sig.

Københavns nye samlingssted sigter således altid efter at udkomme med de mest vedkommende og interessante historier, der tager udgangspunkt i københavnernes nære problemer og hverdag i byen. Det betyder, at der både bliver skrevet om byplanlægning, sygehuse, løbeklubber og sociale tiltag samt byhistorie, boligpriser, politiske tvister og trafikale udfordringer. Og historierne kommer fra alle kroge og hjørner af København - fra Frederiksberg til Amager og Østerbro til Valby.

Det vigtigste er, at læserne kan genkende de problematikker, der bliver sat fokus på - om de kommer fra Brønshøj eller Østerbro - og at de har lyst til at engagere sig i debatten og dermed være med til at gøre en forskel for deres nærmiljø.

Bedste guide til København på nettet
København har de senere år markeret sig internationalt, når det gælder gastronomi. Ikke mindst på grund af Noma på Refshaleøen i Indre By, som snart slår dørene op for gæster efter at have holdt lukket i hele 2017.

Der popper nye restauranter og caféer op hver eneste måned, og derfor har borgere og turister brug for et medie, der samler de bedste og mest interessante nye spisesteder i byen på et sted.

Netmediet stræber efter at servere et relevant overblik hver dag.

Men KBH.dk viser ikke bare vej til de nyeste restauranter, de bedste cocktails og de mest saftige burgere i byen. Hver weekend flyder København over med spændende begivenheder for både store og små, og sitet guider naturligvis til de mest vedkommende af dem, så læserne aldrig går glip af et unikt event.

Med utallige nye restauranter, sjove begivenheder og hyggelige lommer i byen, der popper op hver måned, er der brug for et opdateret overblik på nettet. Det får borgere og besøgende i København - for de fleste indbyggere og turister vil selvfølgelig gerne vide, hvor de kan finde den bedste desserter, sprødeste fritter, friskeste sushi, lækreste cocktails og sjoveste events.

Kun på KBH.dk er de absolut mest interessante spisesteder, barer og begivenheder samlet på ét sted på nettet.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen