Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Mindre og mellemstore virksomheder gør det godt digitalt

Node Image Upload goer_det_godt_digitalt

Når vi handler så meget på nettet, som vi gør, så er den gode gammeldags, personlige service vel næsten elimineret. For personlig service kan vel ikke eksistere digitalt – eller hvad?

Da far var barn, var der stor forskel på, om man handlede i BILKA eller hos den lokale købmand. Ingen, ikke engang far som barn, var i tvivl om, at kørte man i BILKA var det på grund af det store udvalg og den lave pris. Gik man til købmanden, handlede besøget mere om den personlige service og oplevelsen af at handle i et lokalt miljø; at hilse på naboerne og blive betjent af personale man kender.

Gik man til den lokale bager eller slagter gjaldt det samme. Personalet kendte en, børnene fik måske en bolle eller en flæskesvær med på vejen – men ikke på den strategisk, centralt dikterede facon, som det er tilfældet i supermarkedernes bagerier i dag. Det var med et smil på læben, øjenkontakt og måske en kort snak. Ja! Købmanden, bageren og slagteren gjorde den slags, fordi det var godt for omsætningen – men også på grund af faglig stolthed. Det betød noget, at kunderne kom tilbage grundet den imødekommende forretning og gode service, som mødte kunderne. Han ønskede, at kunderne nød at besøge butikken, fordi de oplevede, at personalet var interesseret i dem, i deres besøg og i at de fik en god oplevelse ved at handle i netop hans forretning.

Denne oprigtige service savner mange mennesker i dag. Derfor støtter de deres lokale Brugsen ude på landet, derfor kan små cafeer og kaffebarer i forstæderne ’poppe op’ og overleve, og derfor går nogen mennesker stadig til bageren, slagteren eller fiskehandleren, selvom der ligger et supermarked med samme varer på vejen.

Det er konstateret igen og igen, især i december måned og i forbindelse med rejsebestillinger, at flere og flere danskere handler på nettet eller undersøger hvilken vare eller rejse vi ønsker os, inden vi kører til en fysisk butik for at købe den. Er den gammeldags, personlige service så ikke næsten elimineret? For personlig service kan vel ikke eksistere digitalt?

Jo, nogle – især af mindre og mellemstore virksomheder – mestrer faktisk, på samme måde som købmandem, at vise hvem de er og at de sætter den gedigne, faglige service højt. De viser, at de reelt ønsker at komme i kontakt med deres kunder og levere en god personlig service til dem. Uanset om det er en ældre eller yngre virksomhed, uanset om det er en virksomhed med hjemmeside eller om sitet reelt er en webshop…

Vi giver her et par eksempler på mindre og mellemstore virksomheder, som aktivt har valgt at gå efter den digitale personlige kontakt og service. Det første eksempel er en mellemstor virksomhed med en del år på bagen – nemlig Tuxen AV-Center. Tuxen AV-Centers hjemmesiden viser tydeligt, at de er interesserede i at give deres kunder faglig vejledning, deler virksomhedens historie, som går helt tilbage til 1955 - og kontakt-knappen leder direkte til billeder af de enkelte medarbejdere med deres direkte kontaktinfo.

Et andet eksempel er den unge entreprenør-virksomhed Do-Mo Entreprise, som tydeligvis ønsker at kendes på ’god gammeldags service’, faglighed og interesse for kundens situation og ønsker. De skjuler ikke deres telefonnummer nederst på en undersige som store teleudbydere eller rejsebureauer – telefonnummeret står midt på forsiden og giver kunden oplevelsen af ”Hej! Ring til os – vi vil gerne have personlig kontakt med vores kunder”. På samme måde lader det unge makkerpar deres referencer med info, billeder og pris tale for sig selv.

By Butterfly er et tredje eksempel, som også er en yngre virksomhed. By butterfly adskiller sig fra de to andre eksempler ved at være en decideret webshop, som sælger et bredt udvalg af kvalitets-træningstøj. Webshoppen ønsker tydeligt at vise hvilken type virksomhed der står bag og hvilke værdier der prioriteres – her ønsker man ikke at være neutral og ”ramme så stor en målgruppe som muligt”. Derimod signaleres klart omkring varer, kvalitet og prisleje samt hvilken målgruppe man ønsker at få i tale – intet fosøges skjult eller utydeliggjort. Det er klar tale med ønsket om at give kunden en nærværende og personlig digital service over hele linjen.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen