Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Magnus Kjøller: 3 gode råd til nye start-ups

Topbillede

Magnus Kjøller er navnet på en 33-årig IT-iværksætter, som startede sin første virksomhed allerede som 13-årig. Han er mest kendt for at have skabt Pointshop – det som senere er blevet til Pointworld, som han fornylig har solgt til en række nøglemedarbejdere, der har været ansat i selskabet. For nylig frasolgte Magnus Kjøller desuden også hele 175 ejendomme i Aalborg for den nette sum af 223 millioner kroner.

Fremadrettet vil Magnus Kjøller nemlig bruge tiden på at hjælpe små start-ups som business angel – og han kommer her med 3 gode råd til start-ups:

1. Saml det rette team
De er de færreste succeser, som er skabt af kun 1 mand. Det at samle det helt rigtige hold er nemlig en meget afgørende faktor for at skabe de bedste forudsætninger for at få succes med sin forretning. Derfor: Sørg for at samle det helt rigtige team som er stærke på hver sit område.

2. Find den helt rette niche
At få fundet sig den rette niche er en meget vigtig ting som start-up. I dag er der alt for mange virksomheder, som kan alt. Ved at man som virksomhed sørger for at specialisere sig indenfor en smal niche, fremstår man som specialist og ekspert indenfor lige netop den niche, man som iværksætter beskæftiger sig med.

3. Få undersøgt markedet grundigt inden start
Inden man for alvor sætter skub i tingene i sin start-up, er det indledningsvis helt essentielt, at man har undersøgt markedet grundigt. Kort og godt er det vigtigt at lægge den rette strategi fra start af – både i forhold til segment, markedsføring m.v.

Her kan det i øvrigt være en god idé at sørge for at få ekstern hjælp og rådgivning, så man sikrer, at man kommer godt i gang – og med den rette strategi.

Ønsker du at læse mere om Magnus Kjøller, kan du se mere her.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen