Berlingske Business
12:08Lundbeck og Genmab i yderpositioner i fladt dansk marked
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Løft din forretning til nye højder med Business Intelligence

Node Image Upload business_intelligence

Vækst; det evige og utrættelige mål for enhver ambitiøs virksomhed med vokseværk. En uudnyttet vækstmulighed i mange danske virksomheder (store som små) er Business Intelligence, der i korte træk går ud på at kortlægge, analysere og udnytte den data, der findes i virksomheden – alt fra interne svartider til leverandørers betalingsbetingelser. I denne artikel kigger vi nærmere på fænomenet Business Intelligence med udgangspunkt i tre typiske grene af din forretning, hvor din virksomhed (højst sandsynligt) kan blive bedre til at omdanne rå data til viden, der kan handles og eksekveres på. Du kan læse mere om Business Intelligence her.

Lager og indkøb
Du kender måske til frustrationen over, at en vare, du lige har solgt, viser sig ikke at være på lager – og det gør din kunde helt sikkert også! Måske har I allerede implementeret en ERP-løsning til lagerstyring og indkøb, men uden en dertilhørende BI-integration kan det være vanskeligt at sikre det overblik, som betyder, at I undgår unødig lagerbinding eller gabende tomme hylder og sure kunder til følge. Med Business Intelligence får I mulighed for at opstille, monitorere og evaluere på KPI’ere og gennemføre diverse analyser af lagerbeholdningen, hvilket kan bidrage til en mere effektiv og mindre omkostningstung lagerstyring.

Analyse, afrapportering og evaluering
Er der noget, som er en kilde til utallige timers spildtid og dobbeltarbejde i erhvervslivet, er det analyse af eksisterende data/statistikker og den efterfølgende afrapportering til ledelsen. Ofte foregår denne analyse via et hav af forskellige platforme, der, naturligvis fristes man til at sige, ikke snakker sammen og er kompatible. Dette resulterer i ressourcekrævende omveje, der hurtigt løber op og bliver dyrt for arbejdsgiveren.

Med Business Intelligence er det både muligt at samle al data ét sted og foretage tilbundsgående analyser i samme værktøj. Dette fremmer produktiviteten, idet medarbejderen på denne måde slipper for at skulle lære at benytte flere programmer, og det reducerer også risikoen for, at data måtte gå tabt i forbindelse med arbejde fordelt over adskillige platforme. Der findes flere af de såkaldte ”data warehouse” platforme, som har indbyggede muligheder for afrapportering og evaluering – se eksempelvis Microsoft SQL Server hos Inspari.

Kundeservice og -support
Når en kunde ringer eller skriver til support, kan det kun gå for langsomt med at få hjulpet vedkommende videre og levere en god service. Vil du gerne væk fra mavefornemmelser og kvalificerede gæt, når snakken falder på jeres kundeservice, er Business Intelligence en oplagt og ekstremt effektiv løsning, der giver indsigt i alt fra svar-, ventetider og tilfredshed. På denne måde får I et konkret grundlag at handle ud fra, så I ikke risikerer at famle i blinde og ændre på ting, der faktisk fungerer. Det er ligeledes muligt at gennemskue henvendelsesmønstre, hvilket kan medvirke til at forebygge og undgå flaskehalse, som ellers ville have lagt kundeservice ned og resulteret i utilfredse kunder.

Mulighederne med Business Intelligence er mange, og de nævnte områder ovenfor er blot et fåtal af de steder, hvor data og udnyttelsen af dette kan være nøglen til vækst.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen