Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Kompas Kommunikation nomineret til tre PR-priser

Kompas Kommunikation nomineret til tre PR-priser

Kommunikationsbureauet Kompas Kommunikation er som det eneste bureau nomineret i samtlige mulige kategorier i Public Relations-branchens egen pris, PR-Tigeren, der har til formål at fejre den ...

Kommunikationsbureauet Kompas Kommunikation er som det eneste bureau nomineret i samtlige mulige kategorier i Public Relations-branchens egen pris, PR-Tigeren, der har til formål at fejre den værdi, som branchen skaber for sine kunder.

Public Relations Branchen har i år søsat en ny pris, PR-Tigeren. Prisen har til formål at fejre den værdi, som branchen skaber for sine både offentlige og private kunder.Den 10 december samles PR-branchen så ved en både festlig og faglig prisoverrækkelse på Børsen. Og aftenen kan vise sig at blive særdeles festlig for PR- og kommunikationsbureauet Kompas Kommunikation, daPublic Relations Branchen netop har offentliggjort, at bureauet som det enesteer nomineret til PR-Tigeren i alle tre muligekategorier.

Kompas Kommunikation er nomineret i to priskategorier for sit PR – og kommunikationsarbejde med Det Kongelige Danske Kunstakademis Konservatorskole, der øgede det generelle kendskab til konservatorfaget og medførte, at Konservatorskolen efter kampagnen modtog 183 ansøgninger - en fremgang på 169 pct. i forhold til det foregående optag og første fremgang siden 1998.

”Konservatorfaget er et spændende fag, som desværre har været lidt overset og har haft et faldende ansøgertal. Vores udfordring var at fortælle danskerne om de mange spændende oplevelser og opgaver, som både uddannelsen og det efterfølgende job som konservator byder på. Kompas Kommunikation blev valgt til at hjælpe med at vende udviklingen, og vi er meget tilfredse med resultatet, ” siger Kristian Rise, Kommunikationschef for Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering.

Herudover er Kompas Kommunikation også nomineret for sit nytænkende arbejde med Allévo, der står bag en række vægttabs- og livsstilsprodukter, hvor trendsættende bloggere med stor succes er brugt som ambassadører for brandet og fan-genererende for en stagneret Facebookside.

”Kompas Kommunikation har nu gennem en årerække været kendt for at skabe PR og kommunikation inden for medicinal- og finansbranchen. Men i de seneste to-tre år har vi arbejdet for at skabe et bredere fundament og også løfte opgaver, der ligger inden for områder som FMCG og uddannelsesområder. Så derfor er vi naturligvis meget glade for, at man i det kompetente dommerpanel for PR-Tigeren har vurderet, at vores arbejde med både Det Kongelige Danske Kunstakademis Konservatorskole og Allévo er en PR-Tiger-nominering værdig, ” siger Bo Falsig, der er adm. direktør i Kompas Kommunikation.

Om Kompas Kommunikation:
Kompas Kommunikation er et 360-graders kommunikationsbureau, som især arbejder med strategisk kommunikation, PR, markedsføring og sociale medier.

Kompas Kommunikation har 17 ansatte, der arbejder med alt lige fra FMCG/SMCG, medicinal, energiforsyning, uddannelsesorganisationer, finanssektoren og travel.

Medstifter af det nordiske PR-netværk PR Partners og er desuden en del af det europæiske PR-netværk Scholz & Friends samt det verdensomspændende Healthcare PR-netværk Health Collective Network.

PR Eksekveringsprisen:

  • Kompas Kommunikation for 'Det Kongelige Danske Kunstakademis Konservatorskole'
  • Kommunikationsbureauet Communique for 'Starbucks'
  • Radius Kommunikation for 'Spies'
  • Hansen Agenda for 'Københavns Klatrecenter Blocs & Walls'

PR Strategiprisen:

  • Kompas Kommunikation for 'Det Kongelige Danske Kunstakademis Konservatorskole'
  • Lead Agency for 'Syddansk Universitet'
  • Radius Kommunikation for 'Telenor'

PR Nytænkningsprisen:

  • Kompas Kommunikation for 'Allévo'
  • Kasters for 'Meningsministeriet'
  • Have Kommunikation for 'Børnehjertefonden'

Juryen består af Stine Bosse, bestyrelsesformand, Jens Otto Kjær Hansen, rektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Anne-Marie Skov, kommunikationsdirektør i Carlsberg, Hanne Lindblad, adm. Direktør i Call Me, Jens Klarskov, adm. Direktør i Dansk Erhverv, Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør i LEAD Agency og jurymedlem i Cannes Lions og Morten Løkkegaard, medlem af Europaparlamentet.

Vinderne offentliggøres den 10. december 2013 på Børsen.
Læs mere om PR-Tigeren på: http://www.publicrelationsbranchen.dk/pr-tigeren-
Kilde: Public Relations Branchen

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen