Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Investorer lune på logistikejendomme

Node Image Upload investorer_gaar_ind_i_logistik

Investering i logistikejendomme medfører et højere afkast og derfor også højere risiko end andre ejendomstyper, men bliver mere og mere populære blandt investorer – blandt andet på grund af rekordlav tomgang og stigende internethandel.

Historisk har investorer opfattet logistikejendomme som mere risikable end andre typer ejendomme, men lige nu oplever logistikbygninger en kraftigt stigende interesse fra investorer.

”I EDC Erhvervs Køberkartotek kan vi registrere en stor stigning i investorer med interesse for logistikbygninger. Der er en del nye investorer fra udlandet, og nogle af dem har mange penge med. Og så pibler det frem med velhavende private investorer, der typisk har haft fokus på boligejendomme, men nu ser logistik som et attraktivt segment,” siger Thomas Møller Rudlang, partner og industrichef i EDC Erhverv Poul Erik Bech Herlev.

Der er gode grunde til, at ekstra mange investorer i øjeblikket retter blikket mod logistikejendomme:

”Tidligere har opfattelsen været, at industri- og logistikbygninger ofte var skræddersyet til den enkelte lejer, så det kunne være svært at finde en ny lejer – og måske ville koste mange penge i ombygning. Men tomgangen for segmentet er helt nede omkring 2%. Det er det laveste i næsten ti år og markant lavere end tomgangen for kontorer. Siden finanskrisen brød ud i 2008, er der kun bygget meget lidt nyt, og mange områder har efterhånden mangel på logistiklokaler. Desuden øger den kraftige vækst i internethandlen efterspørgslen på logistikejendomme, så samlet set er risikoen for tomgang meget mindre i dag, og lejeniveauerne er stigende,” påpeger Thomas Møller Rudlang.

Derfor kan det i hans optik være et godt tidspunkt at sælge logistikejendomme for såvel investorer som virksomheder, der selv bruger ejendommen. Der er masser af købere.

”I EDC Erhverv kan en sælger have fordel af vores net med 17 afdelinger over hele landet. Det sikrer et stærkt lokalt markedskendskab, og samtidig kan vi tiltrække købere fra vores landsdækkende Køber-/Lejerkartotek. Vi kender både de store internationale investorer og de mindre investorer, så der er også gode muligheder for at få solgt mindre ejendomme til en fornuftig pris. Desuden kan vi, med vores mange afdelinger, optimere et salg af porteføljer med ejendomme flere steder i landet,” siger Thomas Møller Rudlang.

Derfor er logistikejendomme populære
- Opsving øger efterspørgsel på logistik- og industribygninger
- Mindre risiko for tomme bygninger – laveste tomgang i ti år
- Begrænset udbud på grund af minimalt nybyggeri i ti år
- Stigende internethandel udløser øget efterspørgsel på logistikbygninger
- Nye investorer, fx private og udenlandske investorer

Overvejer du at sælge din logistikejendom? Kontakt EDC Erhverv her

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen