Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Interflora og Røde Kors kæmper for ”ensom” emoji på Facebook

Node Image Upload emoji

Ensomhed er en følelse, mange kender til, men sjældent deler med andre. Og især her op til jul. Det vil Interflora og Røde Kors nu lave om på. Derfor vil de sammen med danskerne kæmpe for, at Facebook giver ”ensom” sin egen emoji. Og hvis 1000 danskere deler budskabet om, at der skal mere fokus på ensomhed, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og kampen mod ensomhed.

Hvordan ser ensomhed ud? Det spørgsmål stiller Interflora og Røde Kors danskerne som led i kampagnen ”Kampen mod ensomhed”. Målet er at få Facebook til at give ”ensom” sin helt egen emoji og herigennem være med til at bryde tabuet omkring ensomhed og i stedet gøre det til en følelse, man faktisk kan dele med andre. Både in real life og på de sociale medier.

”I dag deler ”ensom” emoji med 8 andre følelser bl.a. med stresset, skuffet og ked af det. Det er den simpelthen for vigtig til. Derimod har både ”smuk”, ”varm” og ”fuld” sin egen emoji, og selv om det også er vigtige følelser og tilstande, så misser vi chancen for at tale om et emne, der faktisk rammer flere, end man lige skulle tro. De fleste kender til følelsen, men taler sjældent om den. Og det vil vi gerne afhjælpe ved at tage initiativ til at ”ensom” får sin egen emoji”, siger administrerende direktør hos Interflora, Søren Flemming Larsen, som håber, at alle vil hjælpe med at sprede det gode budskab på Facebook.

Det nytter at dele – hvis bare 1.000 danskere deler budskabet om, at ”ensom” skal have sin egen emoji på Facebook, giver Interflora 50.000 kr. til Røde Kors og deres vigtige kamp mod ensomhed.

Du kan hjælpe med at kæmpe for, at ”ensom” får sin egen emoji og dermed være med til at bryde tabuet omkring ensomhed her: https://brndh.se/ensom

Ifølge Sundhedsstyrelsen er 263.500 danskere ensomme. Og specielt julen er lig med afsavn, isolation og ensomhed. Det er den værste følelse, man kan have som menneske.

En del af noget større
Opråbet på Facebook er et led i en større kampagne, hvor Interflora og Røde Kors er gået sammen om at indsamle penge til kampen mod ensomhed. Samarbejdet har to overordnede formål; dels at sætte nødvendigt fokus på ensomhed og få danskerne til at række ud efter de ensomme, og dels at samle penge ind til den landsdækkende kamp mod ensomhed. For hver buket, Interflora sælger på Interflora.dk i løbet af det næste år, vil der blive doneret penge til Røde Kors’ arbejde med at afhjælpe ensomhed. Interflora garanterer, at der samlet vil blive doneret minimum en halv million kroner til kampen mod ensomhed.

Læs mere om samarbejdet på www.interflora.dk/kampen-mod-ensomhed og på https://www.rodekors.dk.

For yderligere oplysninger, herunder mulighed for cases, kontakt:

  • Administrerende direktør, Interflora, Søren Flemming Larsen, tlf. 4343 4747
  • Røde Kors´ pressetelefon, tlf. 3529 9699

 

Læs mere om Interflora på www.interflora.dk.

 

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen