Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Fem unge fra Grindsted løb med sejren til Danmarksmesterskabet i Entreprenørskab

Node Image Upload clean_cover_1.plads_

Et antibakterielt mobilcover, der fjerner 90 procent af bakterierne på ens mobil på 24 timer. Med den innovative idé vandt fem elever fra Erhvervsgymnasiet Grindsted onsdag den 18. april Danmarksmesterskabet i Entreprenørskab, og har taget første skridt i retningen mod en karriere som iværksættere.

Over 4000 elever har i løbet af året deltaget i undervisningsforløbet Company Programme, hvor de har arbejdet med at udvikle iværksætterideer, og onsdag kulminerede det til Danmarksmesterskabet i Entreprenørskab, hvor de bedste 162 elever fordelt på 42 hold fra hele landet dystede.

Vinderne blev Signe Jørgensen, Michelle Elise, Kristina Horsager, Mia Svejgaard og Line Kirstine med ideen Clean Cover. De har haft fokus på hygiejne i deres ideudvikling og fandt bl.a. ud af, at der er 18 gange flere bakterier på ens mobiltelefon end på et offentligt toilet. Det satte de sig for at lave en løsning på.

- Det har været vildt spændende at arbejde med den her idé, og vi har lært rigtig meget i processen. Vi har arbejdet godt sammen, og nu skal vi have videreudviklet mere på vores ide, og så skal vi have fundet noget kapital, som kan skydes ind i virksomheden. Vi skal bruge de penge, vi har vundet, på produktudvikling og støbeforme til vores produktion, lød det fra de innovative unge, da de vandt.

Men titlen som Danmarksmestre i Entreprenørskab fulgte også en check på 10.000 kroner sponsoreret af Nordea, som blev overrakt til de unge opfindere af Tommy Ahlers og Lars Nørby Johansen. Til juli skal Clean Cover desuden repræsentere Danmark ved det prestigefyldte Europamesterskab, Company of the Year Competition, som holdes i Beograd.

- Der har været rigtig mange innovative og gennemarbejdede ideer i år, og mange af de unge er nået rigtig langt. Company Programme lærer de unge at gå fra en idé til en egentlig virksomhed, og samtidig lærer de at bruge deres faglige viden på en helt ny måde og på den måde styrker sådan et forløb også elevernes læring, siger Christian Vintergaard, adm. direktør i Fonden for Entreprenørskab.

Danmarksmesterskabet i Entreprenørskab blev holdt hos Dansk Industri, der er sammen med Fonden for Entreprenørskab er med til at arrangere DM.

- Det har været en stor fornøjelse at se dagens projekter. Det er utrolig lærerigt for de unge at være med i et forløb som Company Programme, hvor de kommer omkring stort set alle aspekter af det at drive virksomhed. Jeg ser frem til at se nogle af dem skabe fremtidens virksomheder og arbejdspladser, siger Kent Damsgaard, direktør i DI.

Fonden for Entreprenørskab står bag DM i Entreprenørskab i samarbejde med Dansk Industri og Nordea og med støtte fra Bloomberg og Tønder Energi- og Miljøfond.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen