Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Dyre priser skabte ny tandlægekæde

Node Image Upload godtsmil

Tandlægekæden Godt Smil har i løbet af en relativ kort årrække udviklet sig til at være Danmarks førende med foreløbigt 20 klinikker i hele Danmark – og der er flere på vej.

Generel kritik af tandlægebranchen skaber ideen
Tilbage i foråret 2005 opstår idéen omkring Godt Smil. Danske tandlæger kritiseres i medierne for at have skyhøje priser sammenlignet med vores nabolande. Der blev hermed skabt potentiale for en ny udvikling på det danske tandlægemarked. Tanken var en tandlægekæde af høj faglig kvalitet med fokus på prisen.

Den første klinik åbner
Godt Smil åbnede den første klinik i april 2008. Siden da har det taget fart, og i dag er Godt Smil Danmarks førende tandlægekæde - med i alt 20 topmoderne klinikker. Flere end 150.000 patienter har allerede valgt at skifte til Godt Smil, og hver måned øges antallet med 3.500 nye.

Et koncept der virker
Godt Smils koncept er, at tilbyde kunden tandbehandling af høj kvalitet til en fair pris.

Alle danske tandlæger får årligt tilsendt en honorartabel af Tandlægeforeningen. Denne indeholder faste priser på alle tandlægeydelser med offentligt tilskud. Det gælder primært de forebyggende og sundhedsfremmende behandlinger. Godt Smil er op til 40% billigere på de frie priser. Her er der blandt andet tale om større plastfyldninger, rodbehandlinger, krone/bro- og implantatbehandlinger.

I Danmark har vi frit tandlægevalg, og Godt Smil oplever, at mange henvender sig hos dem første gang efter at være blevet opmærksom på et større behandlingsbehov. De mærker heldigvis også at patienterne ønsker at fortsætte som faste patienter efterfølgende.

Et solidt fagligt netværk
Godt Smil beskæftiger i dag over 300 medarbejdere. De godt 120 tandlæger og 50 tandplejere udgør tilsammen et professionelt netværk med en solid erfaring og brede tandfaglige kompetencer.

Dagligt serviceres og behandles over 1.500 patienter, og der udføres alt fra regelmæssige tandeftersyn og plastfyldninger til højteknologiske full-case behandlinger med rekonstruktion af kæbeknogle inden isætning af tandimplantater.

Billige priser - men hvad med kvaliteten?
Kæden har eget dansk dentallaboratorium, der fremstiller alle former for tandkroner i høj kvalitet. Der er penge at spare ved at fjerne fordyrende mellemled og fremstille kronerne selv. Derudover gør kædens stordrift det muligt at forhandle leverandøraftaler, der sikrer lavere priser på materialer og udstyr således, at Godt Smil kan imødekomme kunderne med en fair pris - uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Kunden i centrum
Godt Smils Servicecenter tager imod alle, der ringer ind. Servicecentret består af 15 faguddannede tandklinikassistenter, der ugentligt håndterer omkring 7.000 opkald. Det drejer sig om diverse spørgsmål, flytning og bookning af tider, samt henvendelser fra nye patienter.

Dét at alle opkald lander ét sted skaber en unik mulighed for kvalitetssikring af den service, der ydes, samt opfølgning på den feedback der dagligt modtages. Derudover giver det receptionisten i venteværelset på klinikken en optimal mulighed for at rette sine ressourcer mod de fremmødte patienter på klinikken.

Fremtiden for Godt Smil
Visionen er fortsat at tilbyde tandbehandling af høj kvalitet til en fair pris. Målsætningen er, at udvide med 4 til 5 klinikker hvert år og hermed skabe en større tilgængelighed. I år åbnes den fjerde klinik til efteråret, og de første klinikker i 2018 er allerede i støbeskeen. Forventningen er, at antallet af klinikker i Danmark fordobles således, at Godt Smil ender på godt 40 klinikker rundt om i landet.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen