Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Det sunde tyggegummi vinder frem i danskernes bevidsthed

Node Image Upload truegum

Det danske tyggegummi brand True Gum, har i snart 4 måneder ligger på hylderne rundt omkring i danske butikker og cafeer og er i dag tilgængeligt hos mere end  250 forhandlere. Tyggegummiet adskiller sig markant fra de traditionelle brands som eksempelvis Stimorol og V6, da det er fri for kunstige tilsætningsstoffer og har en gummibase, der ikke består af en række forskellige kemikalier, men i stedet af 100% naturlig gummi.

Sådan startede det
De to venner og kollegaer Peter Regnersgaard og Morten Ebdrup begyndte tilbage i 2016 at arbejde på det, der i dag er tyggegummiet True Gum. En efterårsdag, efter en middag, kom de to venner tilfældigt til at se nærmere på emballagen på en pakke tyggegummi, hvor indholdet i tyggegummiet stod i skærende kontrast til det et sunde og nærende måltid de netop havde spist.

“Vi begyndte at undersøge hvad der egentlig er af ingredienser i et tyggegummi og det viste sig at være ret skræmmende hvad et tyggegummi egentlig indeholder. For eksempel er gummi basen som udgør fundamentet for tyggegummi et syntetisk produkt, som indeholder mange af de samme ingredienser som man bruger til at lave plastflasker. Det lød ikke just så appetitlig” udtaler Morten Ebdrup medstifter af True Gum.

Sagde deres job op
Efter denne opdagelse gik Peter og Morten i gang med at lave deres eget tyggegummi. Med stort engagement og en anelse naivitet, gik de to i gang med at eksperimentere. 472 forsøg senere, stod de med et produkt, som de synes smagte rimelig godt. Allerede to dage efter, sagde de deres job op.

“Det lyder jo helt skørt, når jeg fortæller det og det var virkelig naivt, når jeg tænker tilbage på det. Men vi opbyggede bare en kæmpe passion for projektet og det kunne vi bruge som drivkraft således vi lykkedes med at stå med et produkt, der faktisk smagte godt” fortæller Morten Ebdrup.

Fremtiden for True Gum
I dag består virksomheden ikke blot af Peter og Morten, men af yderligere 2 medstiftere, Zabrina og Jacob. Derudover er virksomheden flyttet i nye og større faciliteter, der tillader dem at skalere deres produktion. Desuden er deres tyggegummi nu tilgængeligt hos mere end 250 forhandlere, med blandt andet 7-Eleven og Irma som kunder.

“Det har været en lang og sej kamp at nå dertil hvor vi står i dag, men det har samtidig været den fedeste rejse. Det er fantastisk at være kommet ud til så mange forhandlere, for det betyder i bund og grund blot, at slutbrugeren er vild med vores produkt. Derfor arbejder vi nu på at skalere vores forretning endnu mere, således vi gerne skulle være at finde hos mere end 800 forhandlere næste år.

Derudover er vi så småt begyndt at sælge i Norge og vi har også andre lande i kikkerten. Drømmen er stadig at få endnu flere folk til at vælge det naturlige alternativ, som man kan tygge med god samvittighed overfor både sin krop og miljøet, afslutter Morten Ebdrup.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen