Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

De største udendørs trends i 2017

Node Image Upload flisekompagniet_terrasse

I 2017 kommer der stadig større fokus på haven og dets funktioner og mange af de trends, vi så indenfor, bliver nu rykket med udenfor. Fliserne skal bruges noget mere og blomsterne skal op i højden.

Vi ser hele tiden ændringer i den måde, som vi skal style og indrette vores have. For at opnå det ønskede resultat i haven kan man benytte sig af forskellige virkemidler. I 2017 er der meget fokus på den mere naturlige have. Ligesom så mange andre områder, så er der også fokus på den bæredygtige og miljørigtige havetype. Det er to ting, som er meget oppe i tiden og det bliver ikke mindre, når vi snakker om haven. 

Den røde tråd
En modetendens der har vist sig i 2017 er sammenhængen mellem huset og haven. Dette kan blandt andet gøres ved at have fokus på terrassens fliser. Ved at få fliserne til at spille sammen med gulvet indendørs, så skabes der automatisk en rød tråd, der er med til at sammensmelte de to normalt separate områder. En anden modetendens, som har vist sig er brugen af de lyse og lette farver. Ved at holde terrassen i disse farvetoner, kan man skabe en harmonisk overgang mellem indendørs- og udendørsarealerne og skabe et autentisk og organisk udendørsmiljø. Find fliser hos Flisekompagniet.

Ta’ planerne med ud på terrassen
I de seneste sæsoner har der været en tydelig tendens med at planterne har fået stor fokus – både ude og indenfor. Denne tendens fortsætter, og i 2017 tager vi stueplanterne med ud og giver dem ekstra liv enten på terrassen eller på altanen. Derudover skal planterne op i højden på samme måde, som vi ser indenfor. Det betyder, at det kan være en god ide at investere i diverse planteholdere, der kan være med til at give planterne et nyt trendy udtryk. Skab en lille hyggekrog på terrassen ved hjælp af store krukker med blomster og andre haveartikler. De er med til at skabe en hyggelig stemning og tilføre liv.

Brug indendørs interiør udenfor
En af de tendenser, der er boblet op i løbet af 2017 er brugen af indendørs interiør udenfor. Ved at tage nogle puder, tæpper og vaser med ud på terrassen, så er det med til at skabe en helt ny form for stemning. Det er med til at gøre haven og terrassen mere personlig. Ved at indrette udendørsarealet på samme måde, som man gør indenfor, så er den hurtigt mere indbydende. Hvis du ikke har solafskærmning, skal du dog være opmærksom på, at solen kan være hård ved dine ting og falme puder og tæpper. Den direkte varme sommersol kan også smelte dine lys. Hvis du leder efter møbler til terrassen, så kan du finde inspiration på altanbutikken.dk.

Brug lyset til at skabe hygge
Der er mange muligheder for at skabe en hyggelig stemning med lys og lamper på terrassen og i haven. Det kan være alt fra de klassiske lanterner til lyskæder og stearinlys. De forskellige lyskilder giver hvert deres udtryk og kan med fordel mixes, som man ønsker. Når mørket falder på i løbet af sommeraftenen, så er det dejligt at den hyggelige stemning kan fortsætte uden problemer. Det er derfor vigtigt at have det største fokus, der hvor man reelt set kommer til at sidde udenfor. Her kan man eventuelt placere nogle store lanterner, der kan være hovedlyset og placere stearinlys på bordet, der kan være med til at sætte stemningen yderligere.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen