Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danskerne spiller online casino som aldrig før

Node Image Upload casino

Spilindustriens markante udvikling er ikke gået ubemærket hen. Mange har nok lagt mærke til en stigning i omfanget af markedsføring af online spil, både i fjernsyns­reklamer og på online medier. En ny rapport offentliggjort af Spillemyndigheden viser en hastig vækst på det danske spilmarked, hvor online casino klart udgør størstedelen af markedet for online spil.

Spillemyndighedens rapport viser et to-kvartalsregnskab over fire fokusmarkeder, nemlig online casino, væddemål, landbaseret kasino og spilleautomater. Samlet set har bruttospilindtægten for de fire spilområder i år nået et rekordtal på 1,5 milliarder kr. og er altså steget med 312 mio. kr. siden 2014, hvoraf online casino udgør den største vækst. Væksten på bruttospilindtægten på online casino-sider nærmer sig en fordobling fra 2014 til 2017, og på blot et år har online casino oplevet en vækst på 15,9 pct. Selv i løbet af år 2017 er bruttospilindtægten på online casino steget med 42,7 mio. kroner.

Stigende udbud af online casinospil
I takt med at interessen for online spil stiger på det danske marked, vokser antallet af udbydere også. I 2012 blev en ny spillelov indført i Danmark, hvor store dele af det danske spillemarked blev liberaliseret, og online gambling derfor legaliseret. Førhen havde Danske Spil eneret på udbuddet af spil i Danmark. Denne ændring har resulteret i en enorm vækst i spillesektoren og dermed hård konkurrence blandt udbyderne af online casino. Efter liberaliseringen af det danske spilmarked oprettede den daværende regering styrelsen Spillemyndigheden, som er en instans under Skatteministeriet. Spillemyndighedens primære opgave er at regulere det danske spilmarked og udstede licenser til spiludbydere for at sikre et fair og lovligt spilmarked.

En komplet oversigt over danske casino-sider med spillelicens kan findes her.

De mest populære online casinospil
Ifølge Spillemyndighedens statistikker indtager online spilleautomater en klar førsteplads over de mest populære spil i perioden juni 2016 til juni 2017 med en markedsandel på 67,1 pct. Derefter er Blackjack og Roulette de næstmest populære casinospil og har en markedsandel på henholdsvis 8,4 pct. og 8,3 pct. Casino-guiden, 1000Freespins.dk, bekræfter også denne stigende tendens inden for efterspørgslen og brugen af spilleautomater på danske casino-sider. Derudover er terningespillet, Craps, og videopoker populære online spil, som indgår i de resterende 16,2 pct. af spilmarkedet, der altså består af de øvrige online casinospil.

Bred vifte af brugere på spilhjemmesider
I takt med stigningen i udbuddet af online casinospil er der også sket en udvikling i forbruger­grupperne af online spil. Det er en typisk opfattelse, at størstedelen af spillerne på online casinoer er unge mænd, men det er dog ikke tilfældet længere. Undersøgelser har nemlig vist, at fordelingen mellem kvindelige og mandlige spillere er nogenlunde lige. Denne udvikling har uden tvivl været en konsekvens af liberaliseringen af spillemarkedet, hvilket naturligvis forårsagede en udvikling i både udbud, efterspørgsel og segmenter. Flere og flere online casinoer målretter også deres markedsføring til både mænd og kvinder i forskellige aldre, og nogle appellerer sågar udelukkende til kvinder. Endvidere antyder undersøgelser, at mænd og kvinder spiller online kasino med forskellige formål. Generelt spiller mænd for at vinde og for spændingens skyld, hvorimod kvinder hovedsageligt spiller for at hygge sig og slappe af.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen