Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Danskerne gik Black Friday amok

Node Image Upload black-friday-amok

Black Friday ligger altid dagen efter den amerikanske Thanksgiving, som er den fjerde torsdag i november. Dagen er samtidig en af de største – hvis ikke den største – shoppingdag på året, og det er ikke underligt, for der kan være store besparelser at hente. En stor del af handlen foregik igen i år online, og nethandlen har den fordel at man kan finde rabatkoder på forskellige hjemmesider, når man alligevel surfer rundt efter gode tilbud. At man som forbruger på den måde har mulighed for at opnå yderligere besparelser, er naturligvis også en af grundene til, at handlen på Black Friday primært foregik online og ikke i så stort omfang i fysiske butikker.

I det hele taget handler danskerne i stigende omfang på nettet. Der er ingen lukketider, og man kan derfor sætte sig til computeren med et glas vin, og få overstået fx julehandlen, når det lige passer. Det er butikkerne klar over, og der er derfor heller ingen tvivl om, at der også til fremtidige Black Fridays vil være rabatkoder online til at lokke de næsten umættelige forbrugere. Og hvorfor ikke spare, hvor man kan? December er i forvejen en dyr måned for mange, og så kommer Black Friday jo belejligt til lige at få indkøbt julegaverne med besparelser.

Også gavekort solgte stort
Ikke kun gaver i gammeldags forstand blev langet over den virtuelle online-disk. Under juletræerne i år vil mange nemlig finde små, flade pakker, der indeholder gavekort. Gavekort bliver i stigende grad populære, dels fordi de unge, stilbevidste forbrugere, ved præcis, hvad de vil have (og hvad de ikke vil have), dels fordi det nu også er muligt at købe gavekort med store besparelser på Black Friday.

Et gavekort på 1.000 kr., som på Black Friday er købt med en rabat på 50%, kan give meget nyt til tøjstativet eller sportstasken til januar, når årets første store udsalg starter. Hertil kommer, at det for dem, der ikke vil være bekendt at give penge i julegave, er mere acceptabelt at give et gavekort. Så har man trods alt sporet sig ind på, hvor interesserne ligger for gavemodtageren, og gavemodtageren opnår stor frihed til at vælge, når gavekortet skal indløses.

Ikke kun vinterprodukter
Black Friday ligger som bekendt i den kolde og mørke november, og en stor del af de varer, der forlod butikkerne var naturligvis julegaver og andre vinterprodukter. Men nogle var fremsynede og handlede ind til sommerens lange, varme aftener med sjov i haven.

En hjemmeside som Gyngestativer.dk kunne eksempelvis mærke, at danskernes dankort var glødende på den store handelsdag, og dét vil nok glæde et par børn eller børnebørn, når foråret og sommeren igen rammer os her på den nordiske halvkugle.

Det er altså hverken udelukkende små, flade gavekortspakker eller bløde, uldne vanter, der ligger under grantræerne rundt omkring i danskernes stuer inden længe. Nogle kan endda være så heldige, at haven til sommer ikke længere blot er en flad græsplæne, men nu også prydes af et fint gyngestativ.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen