Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Dansk webshop skaber kraftig vækst med unik leverancemodel

Node Image Upload billede_low

Da online modevirksomheden Me & the Met startede for 4 år siden var visionen klar fra start; Københavnerne skulle nemt og hurtigt kunne shoppe lækre brands fra både danske og internationale modehuse. En vision som webshoppen har indfriet med et højt serviceniveau og en unik leverancemodel, hvor kunder har mulighed for at få leveret deres varer inden for en time efter den er blevet bestilt. Webshoppen har haft en imponerende vækst, hvilket giver indikation om, at visionen har været rigtig i det ellers stærkt konkurrenceprægede online marked.

4 år har lært kunderne at kende konceptet
Siden 2013 har Me & the Met tilbudt de københavnske kvinder gratis levering af modetøj inden for en time. Webshoppen anvender kun egne ekspedienter med kendskab til produkterne og har ekstra størrelser med ved levering, så kundernes stue forvandles til deres eget personlige prøverum. Den gode service har resulteret i en stor interesse og en stor loyal kundeskare, som syntes at den hurtige levering og muligheden for at prøve tøjet næsten er for god til at være sand. “Den største hindring ved at handle over nettet er forsendelsen! Oftest er ens pakke dage undervejs for derefter at blive forsøgt leveret om dagen, hvor man typisk ikke er hjemme. Derfor skal man så en tur på Posthuset og hvis varen ikke opfylder ens ønsker, kan processen starte forfra - det er rigtigt tungt. Ved at kombinere det bedste fra den fysiske verden i en personlig ekspedient med det bedste fra onlineverdenen, har vi fået vendt op og ned på måden at handle online på” siger Online Store Manager, Sara Hald. “De første par år skrev kunderne næsten hver gang og spurgte - kan det virkelig passe? kommer I idag? Og er det gratis? De troede oftest, det var fordi vi pakkede varen samme dag. Det tog tid at lære kunderne, at det faktisk var rigtigt. Men efterhånden har rigtig mange lært konceptet at kende og elsker det!” fortæller Sara Hald.

Kraftig vækst og sikring af fundament
Webshoppen har haft kraftig vækst og har fået opbygget et stabilt fundament, der nu kan vokse endnu hurtigere. Webshoppens omsætning fordobles hvert år. Det går stærkt, men det er også en tidskrævende opgave, at få de rigtige brands ind på hylderne i en branche, hvor man ofte skal gøre sig fortjent til at føre de rigtige brands. “Det har været hårdt arbejde at bringe virksomheden til hvor den er i dag” siger Sara Hald. Virksomheden startede i 2016 ekspansionen i Sverige, der i dag udgør en markant del af omsætningen. “Det gode ved online handel er, at man kan opbygge kendskab i et land uden at være fysisk til stede, men planen er, at leveringsservicen er etableret i Sverige indenfor få år, når kendskabet også her er højt nok” siger Sara Hald.

Konstant udvidelse med premium brands
Hver sæson udvides sortimentet med en række nye brands. ”Det er vigtigt for os fortsat at sikre, at vi kan få et endnu bredere sortiment af brands og flere varer på lager, så vores kunder udover at opleve et højt serviceniveau også ved at de altid kan få det de søger hos os” siger Sara Hald. Me & the Met handler i dag med et bredt udvalg tøj og accessories mærker til kvinder. Vores kunder forventer, at vi både kan tilbyde de rigtige udenlandske mærker som f.eks. Iro, Kenzo, Zadig & Voltaire, Jerome Dreyfuss men samtidig også de rigtige danske brands som Ganni, By Malene Birger og Stine Goya. ”Vi er konstant på udkig efter de rette internationale og lokale brands til at understøtte vores ekspansion” siger Sara Hald.

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen