Berlingske Business
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

BYGGERI’18 kiggede ind i fremtiden

Node Image Upload pm_billede

Byggeboom fyrede op under fagmesse.

Byggeopsvinget i hele Norden blev afspejlet på fire travle messedag på BYGGERI’18 fra den 13. – 16. marts. Udstillerne kunne præsentere rekordmange nye bæredygtige produkter og fremhævede især messens evne til at tiltrække de rigtige besøgende, mens de besøgende lagde vægt på at få skabt sig et stærkt netværk og tilegnet sig nyttig viden om fremtidens produkter.

Fra tirsdag den 13. marts og fire messedage frem valfartede over 26.000 professionelle fagfolk fra hele byggebranchen til Skandinaviens vigtigste byggefagmesse, BYGGERI’18, i MESSE C, Fredericia. I år havde messen mere end 300 producenter og leverandører som udstillere.

På åbningsdagen kunne Fredericia Kommunes borgmester, Jacob Bjerregaard, og Carsten With Thygesen, formand for Markedsmodningsfonden og næstformand i Realdania, overrække Byggeriets Klima-, Energi- og Miljøpris samt Byggeriets Miljøpris – Særpris til hhv. Kronospan, WOOD STEP, Komproment og H+H Danmark.

Hæderspriserne er indstiftet af Brancheforeningen Danske Byggecentre for at sætte fokus på og fremme udviklingen af byggevarer med bedre energi- og miljømæssige egenskaber. Et tema, som også var gennemgående blandt de mange udstillere på årets messe.

”Et byggeboom og en stigende efterspørgsel samt flere krav til byggeriet har sat ekstra fart på udviklingen af grønne innovative produkter, der både kan gøre dansk byggeri mere effektivt og bæredygtigt. Det har vi kunnet mærke på en succesrig BYGGERI’18, hvor de besøgende har fået et kig ind i fremtidens byggeri. Det kan vi blandt andet takke de mange engagerede udstillere for, som i år har ydet en ekstraordinær indsats med de flotteste og mest inspirerende stande, jeg endnu har oplevet ved en BYGGERI-messe,” siger Palle Thomsen, adm. direktør i Brancheforeningen Danske Byggecentre, som arrangerede BYGGERI’18.

Stor begejstring blandt udstillere og besøgende
Det er ikke bare arrangøren bag BYGGERI’18, der er begejstret for byggefagmessen i MESSE C. Blandt de mange udstillere kan der spores stor tilfredshed med messens evne til at tiltrække de rigtige besøgende.

”BYGGERI-messen er branchens samlingspunkt, og vi har altid været med. Her kommer vi som en dansk producent i direkte dialog med de helt rigtige professionelle fagfolk som håndværkere, forhandlere og projekterende. I år lancerede vi flere produkter og løsninger på selve messen og har fået god respons fra de mange besøgende, der lagde vejen forbi vores arbejdende messestand. Så vi kommer igen i 2020,” siger Anders Bertelsen Toft, direktør hos byggematerialeproducenten Alfix.

Også hos de mange messebesøgende var der rosende ord til BYGGERI’18 og udstillerne. Blandt andet fra Lennart Sørensen fra Svendborg, som arbejder i et byggecenter.

”Messen har både givet mig og vores mange kunder en masse inspiration, viden og et godt netværk. Man bliver klædt fagligt godt på og får udvidet sin horisont i forhold til nye produkter og løsninger, som vi kan tage med hjem og bruge i vores daglige arbejde. Så messen er en rigtig positiv oplevelse,” siger Lennart Sørensen.

Arrangørerne bag BYGGERI’18, Brancheforeningen Danske Byggecentre, vil i foråret gennemføre en række tilfredshedsundersøgelser blandt de besøgende, udstillere og medlemmerne af Danske Byggecentre for at skabe sig et indtryk af branchens tilfredshed med messen.

--

BYGGERIETS KLIMAPRIS
Kronospan ApS

Prisen gik til Kronospan ApS for deres Novopan Klimagulv, der er en ny 25 mm sporet undergulvsplade med fræsede spor til 20 mm varmeslanger til vandbaseret gulvvarme. Novopan Klimagulv er det eneste undergulv til gulvvarme i Skandinavien, der har opnået Svanemærket primært pga. de anvendte råvarer er CO2-neutrale og virksomhedens vægt på cirkulær økonomi i produktionen. Mindst 70% af råvarerne til pladeproduktionen er genanvendt træffald. De resterende 30% af råvarerne er bæredygtigt FSC- og PEFC-certificeret træ fra danske skove.

BYGGERIETS ENERGIPRIS
WOOD STEP A/S

Prisen gik til WOOD STEP A/S for deres trappeløsninger POLAR-STEP og POLAR TOPKARM, som reducerer problemer med kuldebroer og træk. Topisoleret loftstrappe med 87 mm front samt toplem i tagrummet også med 87 mm front, hvilket har sikret en testet u-værdi på kun 0,37. Konstruktionen imødekommer de øgede tæthedskrav i BR2020. 100% PEFC certificeret.

BYGGERIETS MILJØPRIS
Komproment

Prisen gik til Komproment for at have iværksat en miljøstrategi, de har udviklet facadeprodukter med udgangspunkt i adskillelse og genanvendelse, og de arbejder med dokumenteret bæredygtighed via Cradle to Cradle-certificeringer. Forudsætninger for CtC-certificering er, at produkterne er udviklet til adskillelse, samt at der ikke indgår skadelige stoffer i produkterne. Fem produkter er certificeret på sølv-niveau. Med facaderne leveres en “sort boks” med materialeoplysninger, således at materialerne kan genanvendes på den rigtige måde og indgå i det cirkulære byggeri.

BYGGERIETS MILJØPRIS - SÆRPRIS
H+H Danmark A/S

Prisen gik til H+H Danmarks for deres H+H ERGO montagelift. H+H ERGO vandt i 2017 Patent Nords innovationspris for ”på innovativ vis at kombinere øget konkurrenceevne med forbedret arbejdsmiljø” og for liftens betydning for arbejdsmiljøet. H+H tænker sikkerhed og arbejdsmiljø helt ud i sidste led af værdikæden. Der er udtaget tre patenter på H+H ERGO. Det seneste er et krydslasersystem, som skal lette arbejdet med montagen yderligere, og som vil blive præsenteret på BYGGERI’18.

--

Byggeriets Klimaprisers Nomineringskomité
Nomineringskomitéen for Byggeriets Klimapriser bestod af repræsentanter fra samtlige af byggeriets parter. Komitéen udpegede vinderne af de tre Klimapriser og Byggeriets Miljøpris - Særpris.

Dansk Byggeri, direktør Lars Storr-Hansen
SMVdanmark – det nye Håndværksråd, adm. direktør Ane Buch
Bygherreforeningen, direktør Henrik L. Bang
Akademisk Arkitektforening, konstitueret direktør Annette Blegvad
Danske Arkitektvirksomheder, direktør Lene Espersen
Konstruktørforeningen, sekretariatsleder Kim Benzon Knudsen
F.R.I, direktør Henrik Garver
Grundejernes Investeringsfond, udviklingschef Søren Meyer
Dansk Indeklima Mærkning, Thomas Witterseh
PEFC, generalsekretær Morten Thorøe
SBI - Statens Byggeforskningsinstitut, direktør Thorkild Ærø
DI Byg, branchedirektør Elly Kjems Hove
Danske Byggecentre, adm. direktør Palle Thomsen

Om BYGGERI’18:
BYGGERI’18 blev afholdt den 13.-16. marts 2018 i MESSE C i Fredericia og havde fri adgang for fagfolk mod registrering.

BYGGERI-messen har igennem årerne positioneret sig som Skandinaviens vigtigste fagmesse for byggevarer og havde i 2018 over 300 udstillere og 26.318 besøgende.

Arrangør: 
Bag BYGGERI-messen står Danske Byggecentre, der er brancheorganisation for landets førende byggecentre, trælaster og byggemarkeder.

Brancheforeningen Danske Byggecentre:
Egebækvej 98, 2850 Nærum, tlf. 45 80 78 77 
E-mail: info@byggerimessen.dk

Messecenter: 
MESSE C, Fredericia
Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia, tlf. 75 92 25 66                                              
E-mail: messec@messec.dk

For yderligere information, kontakt
Pressechef, Claus Bendsen, tlf. 20 26 32 96
Adm. direktør for Brancheforeningen Danske Byggecentre, Palle Thomsen, tlf. 45 80 78 77

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen