Berlingske Business
12:46Positiv stemning i Europa styrer uden om Madrid
BusinessDirect

Business Direct er en presseservice, der kan producere, distribuere samt eksponere din virksomheds pressemeddelelser. Har du spørgsmål om Business Direct kan du kontakte Christen Illemann på tlf. 2328 2207 eller cic@berlingskemedia.dk.

Bogreolen udfordrer markedet med en toptunet platform

Node Image Upload bogreolen

Bogreolen.dk vinder hver dag terræn over for de store boghandlere på nettet. Det vidner omsætningen om. I 2015 rundedes den første million, i 2016 omsatte de for et 2-cifret millionbeløb og havde en omsætningsstigning på 735%, og her i 2017 forventes yderligere en stigning på 50%.

I dag tilbyder Bogreolen 1,5 millioner bøger, e-bøger og lydbøger. Man er nødt til at tilbyde alle tre forskellige formater, da folk læser bøger på forskellige måder i dag. Den klassiske boglæsning er typisk til romantikeren, der synes, at det er en helt unik oplevelse at have bogen i hånden og mærke siderne mellem fingrene. E-bøger er til de af os, som læser mange bøger, men ikke ønsker at have reol efter reol i hjemmet fyldt op med bøger. Og så er der lydbøgerne, som vinder mere og mere frem. Lydbøger kan sammenlignes med podcasts, da lytningen foregår på samme måde, og mange lytter til lydbøger og podcasts, når de er på farten, da lydbogen er en god rejsekammerat. Især i bilen eller toget.

Frygtløse bagmænd med sikkert vinderkoncept
Bogreolens bagmænd, Rasmus Jørgensen og Anders Hyldig, har fundet en formel, som virker rigtig godt. De ved dog også, at det kræver frygtløshed i et så konkurrencepræget marked som bogmarkedet. Og frygtløsheden har de i metermål. Den har blandt andet resulteret i billige bøger, men også et medlemskoncept, der tilbyder medlemmerne bøger til kostpris. Det tjener man ikke meget på i kroner og ører, men til gengæld skabes loyalitet fra kunderne, og i bogmarkedet kan forskellen på et salg og et ikke-salg starte allerede ved den shop, som kunden besøger først. Leverer shoppen det gode tilbud dér, får den også ofte salget.

Men det er slet ikke nok for Anders og Rasmus bare at konkurrere på prisen. De arbejder hver dag på at forbedre deres platform og shop, så den er så brugervenlig som muligt, og giver kunderne lyst til at komme igen. "Vi udvikler platformen dagligt og har normalt ugentlige releases, hvilket gør, at vi hurtigt kan reagere på ændringsønsker fra kunderne", udtaler Anders for at understrege, hvor meget de arbejder med kontinuerligt at gøre brugeroplevelsen bedre.

Automatisering og robot bibliotekarer
Hos Bogreolen er alt, der kan automatiseres, blevet automatiseret. Det gælder lige fra registrering af nye bøger, over kategorisering og prissætning, til kunden kan finde bøgerne i shoppen. Bogreolen er helt nede at måle denne proces på sekunder, og det er nødvendigt, når der hver dag dukker nye bogtitler op.

"Vi har den politik, at hvis en manuel proces opstår mere end to gange ugentligt, så automatiserer vi den, hvis det er muligt. Det tager lidt tid at kortlægge processen, men vi undgår menneskelige fejl, og kan måle på, om vi forbedrer os," fortæller Anders, og fortsætter: "vi er 100% cloud-baseret og platformen justeres automatisk ift. mængden af trafik, så den altid reagerer lynhurtigt".

Det betyder, at Bogreolen altid har fingeren på pulsen, og hvor andre måske nøjes med at snakke om det, så er Bogreolen ikke bange for at teste en ny prototype. Derfor er det eksempelvis ikke utænkeligt, at du i meget nær fremtid taler med din egen personlige robot bibliotekar, når du lige har et spørgsmål, mens du shopper bøger på bogreolen.dk.

Besøg bogreolen.dk her

Business Direct Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Business Direct og få virksomhedernes egne nyheder leveret direkte i din indbakke.

Får din virksomhed nok opmærksomhed?

Mangler dit produkt opmærksomhed fra den købedygtige kunde eller beslutningstager?

Læs mere om Business Direct

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen